tirsdag, juni 20, 2006

En hån mot den hellige Gud



Lørdag gjennomførte sogneprest Knut Kittelsaa en forbønnshandling for et lesbisk par i Bakke kirke, en handling som er i strid med Bibelen og en hån mot den hellige Gud.

Dette skjer omtrent samtidig som den episkopale kirken i USA velger en kvinnelig biskop som overhode for dette kirkesamfunnet, som teller 2,3 millioner medlemmer. Den episkopale kirken er en del av det anglikanske kirkefellesskapet. Den nyvalgte lederen for den episkopale kirken, Katharine Jefferts Schori kom i går, mandag, med en uttalelse til CNN hvor hun sier at "homofili er ikke synd og homofile er skapt av Gud for å elske andre av samme kjønn."

Profeten Jeremia bar fram dette budskapet til Israel i sin tid, og det er som om det skulle være talt rett inn i vår tid: "Dere stjeler, slår i hjel, driver hor, sverger falskt og brenner røkelse for Ba'al og følger andre guder, som dere ikke kjenner. Og så kommer dere og står fram for mitt åsyn i dette hus som er kalt ved mitt navn, og sier: Vi er frelst! - og så vil dere fremdeles gjøre alle disse avskyelige ting! Er da dette hus som er kalt ved mitt navn, blitt en røverhule i deres øyne? Se, også jeg har sett det, sier Herren." (Jer 7,9-11) Og hos profeten Jesaja leser vi disse ordene: "Ve dem som kaller det onde godt og det gode ondt, som gjør mørke til lys og lys til mørke, som gjør bittert til søtt og søtt til bittert." Gud, se i nåde til oss! Forbarm deg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Står det noe i sitatet om homofili. Jeg er kan ikke lese mellom linjene. Opplys meg.