onsdag, juli 19, 2006

Legg merke til Libanon - profetisk budskap om Libanon gitt 29. januar i år



29. januar i år talte Chuck Pierce, som har en anerkjent profetisk tjeneste, på et møte i Jubilee Church i Camarillo i California, USA. Under dette møtet begynte Gud å tale til Chuck om Libanon. En av de tingene de gjør i denne menigheten, er at de ber for nasjonene under gudstjenesten hver søndag. Da Chuck så det libanesiske flagget, så var det som om Den Hellige Ånd lyste opp flagget, så Chuck spesielt skulle legge merke til det. Samtidig begynte Gud å forløse et profetisk ord inne i Chuck, som lød slik: Legg merke til Libanon!

Chuck sier det slik: "Gud talte ikke bare til denne menigheten og folket der, og gav dem et personlig kall til å be for Libanon, men jeg følte at Han talte til oss, som sitt folk, at Libanon skulle være et virkelig bønnefokus dette året. Jeg var litt avholdende, om jeg virkelig skulle gi dette ordet videre, for jeg var ikke sikker på om det var mennesker tilstede i dette møtet, som ville forstå betydningen av Libanon idag." Men Chuck er glad i dag for at han virkelig lyttet til, og var lydig i å gi dette profetiske ordet videre den dagen, og oppmuntre de kristne over hele verden til å be spesielt for Libanon dette året. Her følger profetien:

Når sommeren er på sitt høyeste, så vil du begynne å se Libanons sne smelte. Legg merke til når Syria og Palestina former en ugudelig allianse med Libanon. For Libanon er kommet til et veikryss når det gjelder forandring i Midt Østen. Libanon vil bli en viktig sak å forholde seg til , som vil føre til at Midt Østen går i den ene eller den andre retningen. Midt i skjønnheten og storslåttheten over dette sted, så begynner jeg å skrive på et nytt manus over hvordan nasjonene vil omstokkes og stilles opp på linje på nytt. Ut av Libanon vil en ny vinsekk ta form, og en ny elv vil begynne å flyte fram.

Jeg vil bringe konflikt til Libanon, for det er den grensen jeg vil handle med dette året når det gjelder Mitt lovede land Israel. Libanons krigslignende stammer vil igjen reise seg. Men ved enden, vil jeg vinne denne krigen, og de rikdommene som er blitt holdt tilbake fra mitt rike, vil bli forløst.

Våk og se! For det er en ny visjon. I dagene som ligger foran, så vil du høre ropet av dyp sorg og prøvelser som vil komme fra Libanon. Fra den eldgamle byen Damaskus vil du se karavaner komme. Jeg, Den gamle av dage, vil skape en konflikt i Damaskus. Min kraft vil bli åpenbar for verden, når jeg begynner å bryte konføderasjonen av demoniske krefter som har sammensverget seg mot min pakts plan.

Fra Damaskus vil det komme en ny bevegelse av Min Ånd. Mange omvendelser og mirakler vil skje i området rundt Damaskus. Våk, for jeg omstokker nasjonene i denne regionen. Jeg vil sende ut min englehær for å vokte min plan. Uansett hvor mye Syria reiser seg mot denne planen på dette tidspunktet, så vil mine stridende engler slå tilbake mot de menneskeskapte planene som har slått seg sammen med de onde kreftene for å skape kaos.

Syng sangene til Den gamle av dage, for det er disse sangene som vil skape seierslyden over landene i denne regionen.

Ingen kommentarer: