torsdag, juli 12, 2007

Baptistene mot kjønnsnøytral ekteskapslov


Det er med stor glede jeg registrerer at Det Norske Baptistsamfunn, som er samlet til Landsmøte og Sommerfest i Bergen disse dager, har vedtatt en resolusjon mot den nye kjønnsnøytrale ekteskapsloven. Resolusjonen lyder slik:
"Det Norske Baptistsamfunns landsmøte i Bergen vil sterkt oppfordre Stortinget til å avvise forslaget om en kjønnsnøytral ekeskapslov. Sammen med andre kristne kirker vil vi fastholde at ekteskapet er en gudgitt ordning mellom mann og kvinne. Vi vil derfor sterkt advare mot at den grunnleggende forståelse av hva ekteskap er, på denne måten endres. Vi forstår statens ansvar for å tilrettelegge for ulike grupper i samfunnet, men mener at alternative samlivsformer kan reguleres innenfor andre lovverk enn en ny kjønnsnøytral ekteskapslov.” På pinsevennenes sommerstevne og bønnekonferanse på Hedmarktoppen, som ble avsluttet helgen som var, ble videoen som Øyvind Benestad og Sten Sørensen har laget, vist en rekke ganger og svært mange satte sitt navn på underskriftslistene. Dette er et stort takkeemne. Men fortsatt er det svært viktig at vi ber og engasjerer oss mot denne antikristelige loven.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Som homofil og kristen gleder det meg at www.sija.no har klart å samle inn over 20 000 underskrifter. Som homofil og kristen er jeg opptatt av at vi også skal få lov til å få vår kjærlighet befestet i en ramme som forplikter. Størst av alt er kjærligheten og kjærlighet kan aldri bli galt.
Jeg tror det er Guds vilje hvis denne loven blir vedtatt.
Er dere villige til å bøye dere for Guds avgjørelse hvis loven blir vedtatt? Vi ber alltid til Gud: skje din vilje.. Dette må vi da vel respektere - synes du ikke Bjørn O. Hansen?

Bjørn Olav sa...

Bibelen skiller ikke mellom kjærlighet og sannhet. Du siterer 1.Kor 13, om at "størst av alt er kjærligheten", men da må du også ta med vers 6, hvor det står at kjærligheten "gleder seg i sannheten". Sannheten er at Bibelen sier at homoseksuell adferd er synd. Gud har da ikke forandret mening om dette, siden Han er uforanderlig og evig. Derfor er det umulig, om man skal ha Bibelen som rettesnor for ens liv, å si at om denne loven er Guds vilje.

Og kjærlighet kan da absolutt bli galt! Utroskap kan begrunnes med kjærlighet. Man elsker jo en annen enn ens kone. Men det er likevel galt i forhold til den ektepakt man inngikk, og i forhold til Gud og Hans ord. Jeg hører stadig dette argumentet: Hvem er vel vi som kan nekte noen å elske hverandre. Er det holdbart? Mener du virkelig at kjærlighet aldri kan bli feil?`

Guds vilje skjer ikke alltid. Vi har også å gjøre med en fiende. Alt som skjer er ikke Guds vilje. Det er ingen kristen tanke. Muslimene derimot tror det, lik alle andre fatalister.

Anonym sa...

I motsetning til deg tror jeg Gud er allmektig og så mye større enn alt annet. Jeg tror Han styrer alt!

Kjærlighet kan aldri bli galt. Begjær derimot kan bli galt. Utroskap er galt. Men er man utro om man ikke er gift? Dere vil nekte homofile å gifte seg og få sin kjærlighet i rammer som er trygge og forpliktende.

Hvis denne loven blir godkjent så tror jeg det er Guds vilje og at Han ser all urett som begås mellom mennesker og også hvordan noen av hans folk dømmer andre syndere. Vet du at du også er en synder? Er du en mindre synder enn meg? Jeg bekymrer meg om å leve et så godt liv som mulig i henhold til hva Gud viser meg vei til. Denne veien er bred og plass til alle som vil følge Han. Ikke som den smale sti som du tydeligvis befinner deg på. For meg virker det som du og dine likefeller slåss om plassen på denne stien. Bare husk at Gud ser dere også og vi skal alle stå til ansvar for våre gjerninger en dag.

Guds vilje vil nok skje. Jeg skal også bøye meg for dette hvis denne loven ikke blir godkjent.

Bjørn Olav sa...

Hvilken Gud taler vi om? Om det er Bibelens Gud, Abrahams, Isaks og Jakobs Gud, den Gud som er Jesu Kristi Far, så har Han uttrykt sin vilje gjennom Sitt ord. Det ordet er krystallklart og totalt avvisende til homofil adferd. Det blir ikke bedre om homofile gifter seg. Et slikt "ekteskap" er ikke, og kan ikke bli velsignet av Gud. Gud kan ikke velsigne noe som er imot Hans vilje, og Hans vesen. Den Gud som åpenbarer seg i Bibelen, sier blant annet at homofil adferd er "skammelig utukt", det "strider mot naturen", med andre ord, det er imot selve skaperordningen. Den kaller det "unaturlig samliv". Dette står å lese i Romerbrevet. I 3.Mos 18,22 står det: "Med en mann skal du ikke ligge slik en ligger med en kvinne. Det er avskyelig."

Bibelens Gud er Allmektig, ja - men Han har også gitt mennesker en fri vilje, og - det finnes en fiende, djevelen som gjør det han kan for å ødelegge for at Guds vilje skal skje. Om alt som skjer var Guds vilje, så er ulykker og død det også. Det er ikke Bibelens lære. Det er skjebnetro eller fatalisme, eller islam.

Jeg leser til stadighet at du hevder at kjærlighet aldri kan bli feil. De fleste argumenterer med at det er kjærligheten som styrer dem. Det betyr altså at et en mann som er, la oss si 60, som påstår at han elsker ei jente på 16, at det er helt ok? Han sier jo det er kjærlighet? Ut fra ditt argument: Hvem er du og jeg som kan fordømme det? Jeg kan også nevne andre forhold, som gjør at argumentet ditt ikke er holdbart.

Ja, jeg vet at jeg er en synder. Jeg har heller aldri hevdet at jeg er bedre enn andre. Om dette har jeg skrevet flere artikler på bloggen, en for bare få dager siden.

Når du skriver: "Denne veien er bred og plass til alle som vil følge Han. Ikke som den smale sti som du tydeligvis befinner deg på," så er det jo den rake motsetningen til det Jesus sier!

"Gå inn gjennom den trange port! FOR VID ER DEN PORT OG BRED ER DEN VEI SOM FØRER TIL FORTAPELSEN, og det er mange som går inn gjennom den. For trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og det er få som finner den." (Matt 8,13-14)

Dette er altså ikke mine ord, men Jesu egne ord. Han sier også: "Ikke alle som sier til Meg: 'Herre, Herre', skal komme inn i Himlenes rike, MEN DE SOM GJØR MIN HIMMELSKE FARS VILJE. Mange skal si til Meg på den dag: 'Herre, Herre, har vi ikke profetert i Ditt navn, drevet ut demoner i Ditt navn og gjort mange kraftige gjerninger i Ditt navn?' Men da skal Jeg bekjenne for dem: 'Jeg har aldri kjent dere. Gå bort fra Meg, dere som driver med lovløshet."

Hvilken lovløshet er det Jesus her sikter til? Det er den lovløshet som består i at man løsriver seg fra det Gud har sagt. Man vender seg bort fra Guds vilje og dermed Hans ord. Hvem er det Jesus sikter til når Han sier: "som gjør Min Himmelske Fars vilje"? Joh 14,15 gir oss svaret på det: "Hvis dere elsker Meg, så hold Mine bud."

Anonym sa...

hva er galt med at en mann på 60 kan elske en ung jente? Hvem er du som kan komme og si at dette ikke er kjærlighet? Skal jeg kunne si at jeg ikke tror på din kjærlighet til din kone? på hvilket grunnlag?

Jeg vil ikke synke på ditt nivå og dømme andre mennesker.

Den dagen Gud sa til meg at lev som du vil og gi av din kjærlighet så skal ikke jeg dømme ut ifra HVEM du elsker - ble jeg frelst. Han reddet et liv den dagen og han reddet en familie for å miste sin sønn og bror.

Jeg er et godt menneske som ikke skader noen. Min kjærlighet med en annen er frivillig vakker og trofast kjærlighet. Det er det eneste som betyr noe. Det kan ikke en djevel ødelegge og en Gud ser at vi er gode mot hverandre.
At ikke du ser det samme men som sammen med djevelen forsøker å ødelegge for mitt liv er din sak.

Bjørn Olav sa...

Jeg vet ikke hva du sikter til når du sier at "Gud har sagt til deg"? Har du hørt en stemme? Sier Han en ting til deg, som er helt på tvers av det Han mener i Sitt ord, og noe helt annet til andre mennesker? En kristen er en person som har Jesus som sin Frelser og Herre. Jesus er begge deler. En som følger Ham, gjør ikke lenger som han eller hun vil. "Vi er korsfestet med Kristus, og lever ikke lenger selv." (Gal 2,20) "For ingen av oss lever for seg selv, og ingen dør for seg selv. For når vi lever, LEVER VI FOR HERREN, og når vi dør, dør vi for Herren. Derfor, enten vi lever eller dør, HØRER VI HERREN TIL." (Rom 14,7-8)

Ut fra hva du skriver er det ikke Bibelens Gud du følger, men en gud skapt i ditt eget bilde. Du beskriver denne gud som "en Gud". Jeg har heller aldri hørt om at noen ble frelst, slik du beskriver din frelse. Frelst blir vi når vi tar imot Jesus som vår Frelser og Herre, og det er bare Jesus som kan frelse.

Det er ellers interessant å se at du ikke har noen betenkeligheter i et forhold, hvor den ene er 60, og den andre er 16? Er 16 åringens integritet ivaretatt? Overskrides rammene for hva et voksent menneske kan tillate seg? Eller er det slik at "kjærligheten" gjør at vi ikke kan stille noen kritiske spørsmål? Ditt syn går jo ut på at alt er tillatt, siden det er snakk om kjærlighet. Pedofile begrunner jo også sitt misbruk av barn, med kjærlighet til barnet.

Anonym sa...

Hvem er du Bjørn o. Hansen som skal fortelle meg at jeg juger om hvordan jeg ble frelst? Sier du at jeg ikke har Jesus som frelser og Herre, men det har du? Hvordan graderer du dette? Er du Gud kanskje? Er det bare ditt liv og dine tanker som er riktige - så er du allikevel en mindre synder enn andre?

Jeg har ingenting med om en 60 åring og en 16 åring forelsker seg og blir glade i hverandre, så lenge det er frivillig fra begge parter. Tror ikke dette skjer så ofte riktignok. Seksuell lavalder er 16 år og det er det vel en grunn til. Da er det vel fordi man anser en 16 åring for moden nok til å ha sex med hvem man vil. Da er ikke dette pedofili.

Pedofili handler om overgrep ikke kjærlighet. Dette forstår jo ikke mange kristne. Dessuten er jo pedofili like vanlig om ikke vanligere i kristne kretser enn det er i andre kretser. Og for ikke snakke om alle de tilfellene hvor Kirkens menn har brukt Gudsordet til å oppnå makt, misbruk og overgrep overfor svake sjeler som har oppsøkt dem.

Jeg forsvarer ikke pedofili på noen som helst måte og det er alfor milde straffer for slike overgrep. Enda strengere straffer burde det være for forkynnere som bruker sin makt til å drive overgrep på mennesker som stoler på dem og som kommer til dem for råd og dette svares med misbruk og overgrep. STOR SKAM!

Bjørn Olav sa...

Jeg vet bare dette: Den som er frelst, og har Jesus til Herre og Frelser, lever etter Hans ord og bøyer seg for det.

Men du har ikke svart på hvordan Gud har talt til deg?

Bjørn Olav sa...

Selv om det burde være innlysende, la meg understreke at jeg selvsagt, er helt enig med "anonym" i at det er fullstendig forkastelig at sjelesørgere misbruker sin stilling. Det er en sak for domsstolene.

Jeg undres derimot over påstanden din om at det finnes flere pedofile i kristne miljøer enn i andre. Hvor har du det fra?

Pedofili er forkastelig. Det er en stor synd i Herrens øyne.

Anonym sa...

Jeg skrev ikke at det var flere pedofile i kristne miljøer - men jeg skrev at det var like vanlig om ikke vanligere i kristne miljøer. Det er bare å lese i avisene i det siste det Hansen.

Gud taler til meg som han gjør til alle andre vel? Mener du det også er forskjell på? Han snakker kanskje annerledes med deg - tilfelle lurer jeg på hvorfor han skulle gjøre det?

Jesus elsker alle mennesker uten vilkår - hvorfor setter mange kristne vilkår for å godkjenne homofile? Elske synderen men hate synden svarer du sikkert. Er det en bedre synd å lyve for seg selv og sine medmennesker gjennom livet?

Gå ut og bli kjent med homofile du og lær dem å kjenne på annen måte enn det som presenteres gjennom media. Jeg vet også at selv om pastorer i film og media alltid blir presentert som misbrukere og overgripere så er ikke alle pastorer sånn. Faktisk og heldigvis er de i mindretall. Det er flertallet som må gjelde ikke unntakene eller mindretallet.

Anonym sa...

Homofil, jeg har altid lurt på:

Hvorfor er det så viktig for dere homoseksuelle at kristne skal mene det samme som dere?

Alle vet jo at det er bare et lite mindretall av den norske befolkning som i det hele tatt har noen mening om homofili kontra kristendom?

Og av disse igjen mener kun et mindretall at Bibelen skal være rettesnoren for måten vi lever på.

Hvorfor er det så viktig hva denne lille gruppen mener når dere likevel ikke har noe særlig til felles med dem?

Hvorfor er dere i det hele tatt så opptatt av kristendommen når dere ikke tror på Bibelen?

Er det for å lansere en ny religion i kristendommens navn? På samme måte som man lager klær og syr på andre fabrikkers merkelapper?

Eller er det slik at dere tror på det Bibelen sier om at "menn som ligger med menn" er synd, men at dere ikke ønsker å ta konsekvensen av det?

Bjørn Olav sa...

Den anonyme homofile bygger altså sin overbevisning på en utenombibelsk åpenbaring. Han påstår at Gud har talt til ham, om at han kan leve som han vil, og at kjærlighet aldri kan bli feil.

Da må det være lov å spørre om denne "åpenbaringen" er i samsvar med Bibelen, eller ikke. Det er den ikke. Guds ord står fast, og endres ikke, av at noen påstår at det er Gud som har talt til dem. Den anonyme velger å leve ut en adferd, som Bibelen altså er tydelig på, er synd. Så lenge det han påstår å ha hørt av Gud, ikke samsvarer med hva Gud selv sier, så kan det altså ikke være Gud som har talt til ham.

Jeg tror at Gud taler til sine barn, men Han vil aldri si noe som går på kollisjonskurs med Sin vilje og Sin karakter. Hvordan skulle det bli om vi alle påberopte oss "åpenbaringer", som strider mot Guds ord, bare fordi vi "føler at det er rett".

Den anonyme bygger altså på følelser, ikke på Ordets grunn.Han skaper sitt eget gudsbilde. Det står ikke i Bibelen at "enhver blir salig i sin tro." Og det er heller ikke slik at "alt er relativt".

Så hvordan kan du vri deg unna det som Bibelen sier om homoseksualitet, om du ønsker å leve med Jesus som din Frelser og Herre?

Anonym sa...

Anonym: at kristne skal mene det samme som homofile er det vel ingen som har krevd! Vi krever egentlig ingenting fra kristne og det er ikke kristne vi spør om å få gifte oss heller. Vi spør samfunnet og samfunnet består av mange forskjellige. Det er ikke bare kristne som gifter seg.

De aller fleste mennesker leer ikke på øyelokket en gang når det snakkes om homofili. De aller fleste ser det som en selvfølge at vi også skal ha samme rettigheter som andre. Noen kristne konservative og fundamentalister derimot forsøker alt de kan å ikke respektere våre ønsker om å bli likestillt.

Det er veldig mange homofile som er kristne anonym og for de er det viktig å få respekt av sine.

Hva slags konsekvenser det har å være homofil eller å utøve homofil praksis - som det så fint er blitt hetende - vet jeg ikke. Men i tilfelle det er snakk om helvete så mener jeg at det er Gud som får dømme og ikke mennesker. Jeg tror ikke fordi du kaller deg kristen at du er garantert en plass i himmelen. Du må gjerne være bedre enn som så-

Anonym sa...

Jeg påstår at Gud har talt til meg ja og jeg observerer at du mener at jeg lyver. Det er opp til deg å tro hva du vil.

Det er mye idag som ikke er i samsvar med Bibelen. Det er mye i dag som ikke står om i Bibelen engang. Kanskje det er stor synd å ha en blogg på internett også til og med. I seg selv et "djevelens redskap" spør du meg.
Men nå er det ikke meg som skal plukke ut det som gjelder og ikke i Bibelen - og jeg trodde ikke det var din oppgave heller Hansen. Jeg tror også der at det er Gud som er den allmektige av oss. Og hvis Han mener at jeg lever mitt liv bedre som homofil enn å leve et liv i løgn, så bøyer jeg meg i støvet og takker for gaven Han har gitt meg. Kanskje Han bedre enn deg ser at dette er det som gjør meg til et helt menneske og at jeg derfor er til mest glede for meg selv og for andre. Ikke vet jeg for jeg setter meg ikke over Gud og spør om hvorfor. Skje din vilje sier jeg til Gud og så skjer Hans vilje.

til slutt vil jeg si at det nok er mange åpenbaringer som kristne hevder å ha hatt som ikke har stemt. Jeg har fått beskjed om at endetiden er nær i snart 40 år. Flere datoer har passert allerede.

Som sagt Hansen så gjør jeg meg selv liten og gjør Gud så stor at jeg overlater til Han å dømme og styre. Det rådet vil jeg gi til deg også. Vet du at når du ble født så var du like naken og uskyldig som meg! Selv i dag er ingen av oss bedre enn den andre.

Anonym sa...

Homofil skrev:

"Men nå er det ikke meg som skal plukke ut det som gjelder og ikke i Bibelen - og jeg trodde ikke det var din oppgave heller Hansen."


Jeg spør:

Hvem er det egentlig som skal "plukke ut det som gjelder"?

Anonym sa...

Jeg tror på Gud og jeg ville trodd på Bibelen den gangen den var skrevet og i den tiden den gjelder for. Menneskene har skrevet Bibelen ut ifra det de mente var riktig den gangen.

Bjørn Olav sa...

Det var greit å få denne avklaringen fra anonym. Det siste utsagnet til anonym viser jo med all tydelighet at vedkommende ikke tror på den Gud som åpenbarer seg i Bibelen - Abrahams, Isaks og Jakobs Gud, den Gud som er Jesu Kristi Far.

Han tror heller ikke på Bibelen.
I følge vedkommende er den kun menneskeord. Da er det jo greit å velge det som passer, og som forsvarer ens eget liv. Da er det jo også greit at gud taler til en, for uansett hva denne guden sier, så stemmer det jo. Det finnes ingenting å prøve det mot.

Dette er intet annet enn hjemmesnekret religion, totalt fjernt og fremmed fra bibelsk kristendom.

Anonym sa...

oi så bra! Nå ble jo du et mye bedre menneske igjen og kan fortsette dømmingen din og leke Gud igjen! Og du kan prøve så mye du vil selv å følge en Bibel skrevet for over 2000 år siden. Og ikke utalat en eneste ting!

Men du.. du kan kalle deg Bjørn Olav hele tiden ikke bare innimellom...

Bjørn Olav sa...

Hvis du med det siste insinuerer at jeg er den samme som den andre anonyme skribenten, så tar du fullstendig feil. I motsetning til deg, skriver jeg med fullt navn. Du har sikkert en grunn for å være anonym, og det har vel den andre også.

Anonym sa...

kanskje vi skal la Gud avgjøre sannheten der også...

Bjørn Olav sa...

Nå kjenner jeg din IP adresse, og likeledes den andre anonymes. Den fremkommer når du tar en titt på sitemeter. Har du ikke mer å fare med, synes jeg det er litt synd på deg.

Jeg har annet å gjøre enn å skrive innlegg som er faket.

Anonym sa...

Til hmofil

Fordelen med å være anonym er at man står friere til eventuellt å skrive om ting som relaterer seg til det man har opplevd selv uten at noen kjenner det igjen. For min egen del betyr det ingenting, men av hensyn til andre kan det være greit.


Mange i dag skaper seg sin egen oppfattning av gud, nesten slik man gjorde da man skapte Tor og Odin og alle de andre gudene rundt om kring. Man setter riktignok ikke altid navn på dem, men de kan være like forskjellige nå som før.

Finnes det kilder som etter din mening kan antyde hvem som er den "ekte guden". For jeg antar at du mener at det finnes kun en, siden du bruker ordet i entall bestemt form?

Eller er "gud" bare en "psykologisk sekk" man kan fylle med hva man vil?

Anonym sa...

Bjørn Hansen; det var meg (homofil)som skrev "kanskje vi skal la Gud avgjøre sannheten der også... "

Jeg er av den oppfatning av at det er HVA jeg skriver som er viktig og ikke HVEM jeg er. Forøvrig synes jeg ikke blogging er et veldig bra medium å diskutere Gud og Bibel i. Og jeg synes også det er alvorlig at du sletter de innlegg du ikke liker ofte - selv om de ikke inneholder personangrep eller vulgariteter. Hadde vi snakket ansikt til ansikt så kunne ikke du hindret meg i å si det jeg ville eller omvendt - og det ville ikke være like lett å bruke harde ord eller "løgn". Når kristne snakker om djevelens verk så mener jeg internet og blogging fint må komme inn under det.

så til anonym: Det ovenstående er forsåvidt litt svar til deg også. Jeg mener at ufrelste som leser kristne blogger må bli temmelig forvirret når kristne snakker om liberal, verdslig, konservativ og fundamentalistisk kristendom.

Er Guden til RoseMarie Køhn og Hansen den samme? RoseMarie Køhn har masse tilhengere fra alle lag av folket og er elsket for den hun er - ikke minst fordi hun støtter de "svake" og minoritetene. RoseMarie Køhn elsker meg som den jeg er - det tror jeg ikke jeg kan si om Hansen her.

Bibelen var nok lovboken til menneskene på den tiden den var skrevet. Dette var det de trodde på. Kvinnen var den underdanige og barn skulle tuktes. De brukte steining til straff og man skulle ikke "ligge med en annen mann slik man lå med en kvinne". På den tiden var det å skaffe seg mat og livsopphold det viktigste. Fritid eksisterte ikke slik vi har det i dag. Teknologi fantes ikke. Alt det nye, revolusjoner som har skjedd siden den gang er ikke beskrevet i Bibelen, rett og slett fordi de ikke visste hva det var.

Når mennesker i dag leser Bibelen og skal oppdatere den til dagens moderne verden så blir det selvfølgelig galt. Hvis Hansen og andre vil følge Bibelen så må de gi opp så store deler av sitt liv at de vil mest sannsynlig ende i kloster og selv der ville de idag syndet voldsomt. I dag kan du jo ikke bevege deg ut på gata uten at du kontinuerlig må be om tilgivelse!

Men jeg tror Gud allikvel finnes i dag og jeg tror Han snakker til oss slik han sikkert gjorde den gang. Men det er bare ikke skrevet ned slik det ble gjort den gangen. Og OM noen i dag ville skrevet ned det Gud fortalte dem så vllle ikke jeg stole på det fordi vi i dag har fått noe som de ikke hadde kanskje like mye av den gang (selv om det nok fantes da også) og det er egoismen og higet etter penger.

Se på kristne media i dag - det er et evindelig mas etter penger og det viktigste for pastorer og forkynnere i dag er makt, makt og makt. Ikke tro på de, men tro heller på meg! - sier de. Har til og med sett at de tilbyr rabattsystemer. De helbreder og ber for deg for penger. De sitter på enorme rikdommer og bygger ut og ekspanderer - ofte av penger gitt av fattige, fortvilte mennesker som kanskje har sett på disse som siste utvei.
I homodebatten så arrangerer de underskriftskampanjer for å hevde sin sak.

Ydmykelse er fremmedord blant mange kristne i dag. Hovmodet står sterkt. Det er politikk, makt og penger de er opptatt av - ofte mer en Gud synes jeg. Gud skal være frelsen men egentlig er det pengene, makten og politikken for dem selv som er frelsen for dem selv. Hvor mange har ikke dødd og lidd pga kristendom opp gjennom tidene?

Jeg synes kristendom skal være et personlig forhold til Gud og Jesus.
Det er Han som skal styre livet mitt ikke pastor Torp, Hanevold eller Flåten. Jeg vil hevde disse bare elsker seg selv.

For meg er ikke Gud en "psykologisk sekk" som du kaller det. Jeg tror Gud er størst og jeg tror bare på Han. Han forteller meg hvilken vei jeg skal gå og bare Han. Min Bibel oppdateres hver dag. Så blir den skrevne Bibel for 2000 år siden bare en slags håndbok hvor det står masse bra i - og som gjelder den dag i dag. Blant annet de 10 bud. Størst av alt er kjærligheten. osv..

Bjørn Olav sa...

Til anonym homofil:

Denne bloggen er personlig. Jeg kunne ha stengt for kommentarer. Når jeg ikke har gjort det, er det fordi jeg ønsker en fri meningsutveksling, og at det skal være muligheter til å samtale om ulike spørsmål, og dele sine tanker. En blogg medfører ansvar. Av den grunn ønsker jeg ikke personangrep, sjikane, vulgariteter og bannord på trykk. Det burde ikke være vanskelig å respektere. Når slikt forekommer blir innleggene slettet. Jeg utøver med andre ord mitt "redaktør" ansvar. Du må gjerne mislike dette, men slik er reglene på denne bloggen. Du står fritt til å lese den, det er ingen som tvinger deg til det.

Den som skriver legger samtidig igjen sin IP adresse. Av den grunn kjenner jeg din. Jeg vet nøyaktig når du er inne på bloggen, og hvor lenge. Slik er det med alle som skriver. Dermed er din påstand om at jeg er den anonyme som også skriver på denne bloggtråden her, helt meningsløs. Sjekk tidspunktene for når kommentarene kommer på trykk, og IP adressene, så vil du se at det ikke stemmer. Hva er grunnen til at du forsøker å sverte meg på denne måten?

Jeg har skrevet, og jeg står for det, at det er fint at du har kommet med en avklaring på hva du egentlig står for. Du begrunner det enda tydeligere i din siste kommentar. Jeg mener også at dette er langt fra bibelsk kristen tro.

Anonym sa...

Jeg har samme blogg som deg jeg men visste ikke at man kunne se hvem som besøkte den. Men sikkert riktig det.

Det er forøvrig ganske morsomt at Sten Sørensen som er en av initiativtagerene til underskriftskampanjen som skal forsvare det TRADISJONELLE ekteskapet, selv er skilt.
Han kan da neppe følge Bibelen da.

Anonym sa...

Kan du forklare meg hvordan man ser IP-adressen? Jeg har samme type blogg og jeg finner ikke ut hvordan man ser den.

Bjørn Olav sa...

Du må laste ned et sitemeter. Dette er gratis. Det vil gi deg en oversikt over hvor mange som er innom bloggen din, hvor de kommer fra, hvor lenge de oppholder seg der, hvor mange artikler de leser etc. Du finner mitt sitemeter nederst på bloggen min. Trykk på dette. Hver uke får du tilsendt en oversikt over trafikken på bloggen din. Lykke til.