fredag, juli 27, 2007

Tilbake til Jerusalem


Mens vi har bedt for de sør-koreanske kristne som blir holdt som gissler av Taliban i Afghanistan idag, har jeg tenkt mye på det offer og den villighet til å lide som disse sør-koreanske kristne representerer. Og mine tanker har gått til de 100.000 kinesiske kristne som vil ta evangeliet fra Kina tilbake til Jerusalem. Visjonen bak "Tilbake til Jerusalem" går ut på å nå alle menneskene bak det såkalte 10/40 vinduet. Innenfor 10/40 vinduet finnes over 90 prosent av verdens unådde folkeslag, og alle de 50 landene som er minst evangelisert. Her finnes mesteparten av jordens muslimer, buddhister, hinduer - og det er disse de 100.000 kinesiske kristne vil nå. Og det vil ikke skje uten offer, lidelser og martyrdød for mange av dem. Med en dyp lidenskap for Jesus, og med hjertet satt i brann, er disse 100.000 kineserne villige til å gi sitt liv. Alt i den hensikt å gi det beste de har, nemlig budskapet om Jesus som Frelser og Herre, til mennesker som ennå ikke har hørt. Jeg blir så grepet av den kinesiske lidende menighet! Her finnes lite av lunkenheten i vesten, lite av de endeløse diskusjonene - her finnes liv og ånd, og hengitt mennesker i dyp tilbedelse av den eneste sanne Gud. Jeg ber om å få den samme ilden, som disse våre kinesiske brødre! Min bønn er: Send din ild, Herre! Brenn opp all halmen, og sett meg i brann for Ditt rike.
For de som er interessert i å følge dette store misjonseventyret, for å nå alle disse millioner av muslimer, buddhister og hinduer som lever i det dypeste mørke, med evangeliets lys, kan man finne mye interessant stoff følgende steder: http://www.asialink.no/ eller http://www.backtojerusalem.com/ Jeg kommer garantert til å bringe mye interessant stoff om Tilbake til Jerusalem på denne bloggen. Så følg med! Visjonen bak Tilbake til Jerusalem er å bringe evangeliet tilbake dit hvor det hele begynte.

Ingen kommentarer: