tirsdag, september 18, 2007

Vandring


Den veien jeg vandrer -
Kristus vandrer også den.
Måtte det land hvor jeg er,
være uten sorger.
Måtte den hellige Treenighet
beskytte meg hvor jeg går,
Fader, Sønn og Hellig Ånd.
Skinnende engler vandrer med meg,
et kjært nærvær i alle forhold.
I alle situasjoner ber jeg dem
om at ingen gift må ramme meg.
Folket i himmelens hellige skyer,
kraften i den solide jord,
et gunstig reisefølge,
de kommer med meg
slik at Herren ikke blir vred på meg.
Måtte jeg nå alle mine mål,
måtte jeg få vende hjem,
måtte veien jeg vandrer, være uten tap.
Måtte alle stier foran meg være ryddet
og menn, kvinner og barn
ønske meg velkommen. En god reise! Den rettferdige Gud viser meg kursen og veien.
(Fra Ilden fra Vest. Tekster fra keltisk fromhetstradisjon. Verbum forlag)

Ingen kommentarer: