torsdag, november 15, 2007

Bønnesvar


I dag setter to venner av meg kursen for Israel for aller første gang. Jeg skulle ha vært med, men på grunn av mine hjerteproblemer måtte jeg takke nei. I forrige uke var jeg fortvilet. Jeg skulle lede den lille gruppen, som da besto av i alt fem personer, på denne reisen, og når jeg måtte trekke meg, ble det ikke noen tur på de andre. Gjennom ulike kontakter jeg har, forsøkte jeg likevel å få til en alternativ reise, uten at vi lykkes med dette på så kort varsel. Jeg kjente på fortvilelsen over å måtte skuffe gode venner, og spesielt disse to som aldri hadde vært i Israel før, men med de utfordringene jeg har med mitt hjerte, lot dette seg ikke gjøre. Mange bønner steg mot himmelen, og i går ettermiddag fikk jeg bønnesvaret! I løpet av dagen i dag sitter to menn på fly til Ben Gurion flyplass, for å oppleve Israels land for første gang. Sent i går kveld gikk vi igjennom noen få detaljer med dem, og nå ber jeg om at de skal få en veldig fin tur dit. Kanskje du vil være med å be for Eivind og Tom? At reisen må gå greit, og at de må få møte Herren gjennom møtet med landet. I dag er jeg blitt minnet om ordene fra Salme 121: "Jeg løfter mine øyne opp til fjellene: Hvor skal min hjelp komme fra? Min hjelp kommer fra Herren, himmelens og jordens skaper. Han skal ikke la din fot vakle, din vokter skal ikke slumre. Se, han slumrer ikke og sover ikke, Israels vokter." (v.1-4)

Ingen kommentarer: