søndag, januar 06, 2008

God jul!


I dag feirer millioner av mennesker Jesu fødsel. Våre ortodokse venner feier nemlig jul 13 dager etter oss. Jeg vil derfor benytte anledningen til å ønske alle mine mange ortodokse brødre og søstre, en velsignet julehøytid. Midt i vårt mørke lyser Lyset, og budskapet som engelen gav hun som skulle bli den som fødte Gud Ordet, er budskapet om at Gud har slått opp sitt telt og bor iblant oss. Frelseren. Jeg skulle så gjerne ha tilbrakt denne store høytiden og delt gleden med noen av mine ortodokse venner i Russland, eller Romania eller her i Norge. For få dager siden mottok jeg nok en gang en invitasjon til å reise til Romania, for å tale i et kloster og i noen av kirkene tilhørende Herrens Arne, en fornyelsesbevegelse innen Den rumensk ortodokse kirke. Jeg har fått mange slike ivitasjoner de siste årene, men mine helseutfordringer har satt en stopper for dette. Kanskje du vil være med på å be om at Gud ville gi meg styrke til dette? Sammen med to gode norske venner, er foreløpig reisedato satt til juni måned.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg er imponert over både kvaliteten og kvantiteten på denne bloggen!
Denne bloggen /må/ jo sjekkes minst to ganger daglig :-)