fredag, februar 29, 2008

Årets første tur til bønnekoia Mamre



Takket være min gode venn Odd Elvesveen, kom jeg meg inn til Mamre i går ettermiddag. Mamre er navnet på bønnekoia, som Gud gav meg gjennom noen merkelige hendelser for noen år siden. Dette var årets første tur. Store snømengder har gjort det umulig for meg å ta meg inn dit, men nå bar skaren oss såpass godt at det var mulig å komme frem. Det var så godt å se koia igjen, og kunne ta den i bruk. Nå tar det ikke lang tid å varme opp det lille rommet. En Jøtulovn i det ene hjørnet sørger for det. Vi bad sammen og leste fra Guds ord. Jeg gleder meg til snøen nå blir borte og jeg kan begynne å bruke dette bønnestedet igjen. I løpet av året håper jeg også det skal bli mulig å få utvidet den ene brisken, slik at det er mulig å kunne legge seg nedpå litt for å sove. Mine legemlige krefter er ikke så store, så jeg trenger mye hvile, og det ville ha vært flott å kunne legge seg nedpå litt og sove i det flotte landskapet som omgir koia. I løpet av vinteren er det hugget ut enda mer av skogen ned mot innsjøen, så nå har jeg kjempeflott utsikt. Åpner jeg koiedøra har jeg utsikt til både innsjøen og til åsene som omgir dette stedet. Bedre kan det ikke bli! Årets store bønneprosjekt er en kano, som jeg håper kan ligge nede ved innsjøen her og som kan brukes til rekreasjon. Bønnekoia brukes også av noen nære venner, og kombinasjonen av bønn, hvile og rekreasjon er kjempeflott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BjornOlav:
Tack for helsnigen. So vacker och mysigt det ser ut i din bone koja!
Och med den underbara Guds natur som du skriver om.Ner jag tittar in i kojan so kenner jag en underbar frid,derfor att just vad det er "en bonekoja>.Det er so underbart att fo ha en speciell enskild plats der vi for mota Gud!
Det behovs verkligen for oss alla!
Vet du BjornOlav,det er so herligt och se och hora pa min lille Dotterson {2 ar} varje kvell nar han ska sova so seger han tll mej ner han ska sega godnatt,
:" Gud som haver",da vill han att han och Mormor ska be den bonen.Jag tackar Gud att han po endast tva veckor har kommit in i att be den bonen.Och jag er forvissad om,att det fro som jag har fatt sa in i deras hjerta ,det ska fortsetta och gro.
BjornOlav jag slar just upp ett underbart ord som jag vill ge till dej>Jag sitter just och tenker po just detta ord,och so slar jag upp det!
Det er fron :"2 konungaboken 6 kap. vers 15 -17.
Jag tenkte pa att du skrev att du hade det lite besverligt.
Ta till dej dessa ord bjornOlav,dom er till dej>
Ha det so bra,och vi hors. Fridshelsningar fran Karin

Bjørn Olav sa...

Ja det er fredfullt og koselig i denne koia! Her hører man suset fra granskogen. Her går elg, hare og røyskatt like inn til koieveggen.

Takk Gud for din dattersønn! Og takk for bibelordene! Jeg tar dem til meg som en hilsen fra deg og Herren.