fredag, april 25, 2008

Nasjonal bønnekonferanse godt i gang



I dag er det andre dagen av den nasjonale bønnekonferansen på Grimerud, Ungdom i Oppdrags hovedbase på Ottestad, utenfor Hamar. I går kveld talte evangelist Håkon Fagervik svært inspirerende om bønnens velsignelse og betydning. Håkon Fagervik er en av Norges få aktive evangelister, og det var evangelistgaven vi ble velsignet med i går. Han øste av sin rike erfaring med bønnesvar, og jeg merket meg spesielt et punkt: Bønn skaper kreativitet. Når vi ber så gir Gud oss visjoner, ideer, lar oss få del i sine tanker og planer og innbyr til samarbeide. Etter Håkons tale delte vi nattverd sammen, og jeg forrettet sammen med Øyvind Fjellestad, tidligere pastor i Hamar Frikirke, og en god venn.

I formiddag skal jeg tale. Emnet mitt er "Bryt ut av apatien". Jeg kommer tilbake med et resyme av min undervisning senere på bloggen. Ettermiddagen er avsatt til å be for ulike emner. Dette vil skje i grupper, og på kvelden taler Günter Krallmann på et spesielt arrangement som er kalt "Lengselen etter Hans herlighet." Etter Günters undervisning går vi inn i en bønnenatt som varer frem til formiddagsmøtet lørdag hvor Alv Magnus taler. Lørdag ettermiddag er det seminar med Christine Larkin, som også taler på kveldsmøtet. Alv skal tale om Jesu gjenkomst og Christine skal ha et seminar om profetisk forbønn. Jeg gleder meg til å se henne igjen. Hun har en sterk profetisk tjenestegave, og jeg har gleden av å tolke henne.

Jeg har allerede truffet flere som leser bloggen her på bønnekonferansen. Om du har anledning til å være med, men ikke rakk å melde deg på, så er det fortsatt mulig å delta både på møtene og seminarene, men overnattingsmulighetene på Grimerud er forlengst fullbooket. Det skal bli spennende og inspirerende å få muligheten til å be sammen med Norges bønnefolk.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg regner med at det kommer en liten gjeng fra Fellesskapsgruppa på Lillehammer til møtet ikveld ( jeg skal dessverre på jobb). Gruppa ble startet etter det første Alpha-kurset og teller idag ca 12 personer. Ut fra denne gruppa er det i år startet opp med bønnesamlig annehver uke der det bes for byen, menighetene osv.

"Dere har ikke fordi dere ikke ber" (Jakob 4),- tror vi går glipp av mange velsignelser fordi vi ikke ber eller fordi vi ber galt. Tror vi har masse å lære der, spesielt vi som står i statskirken. Jeg fikk utvidet horisonten betraktelig etter å ha vært med å arrangere Alpha-kurs, og ble kjent med mennesker fra forskjellige menighetssammenhenger.

Gud velsigne dagen for deg!
Tove O

Anonym sa...

Kjære Bjørn Olav!

Jeg og Eli har tenkt oss dit i morgen, på seminaret kl. 1530 og kveldsmøtet kl. 19. Ser fram til møtene, og til å treffe deg igjen. :-)

Anonym sa...

Så underbart BjornOlav det skulle vara att vara med på bönekonferensen i Norge!Men jag är med här hemma och ber!Om det är möjligt,så skulle jag vilja lägga fram även Sverige,för det är mycket mörkt här i Sverige också.
Mer och mer håller Även Svenskarna att vända sig ifrån Gud.Ja även inom kristenheten håller det på att bli ett avfall!(Och BjornOlav jag är tacksam om du även sänder en bön till vår Himmelske Far även för min make och mig).
Jag är med er i bön!
Karin

Bjørn Olav sa...

Traff noen av folkene fra Lillehammer! Det var veldig koselig. Håper de hadde en fin kveld sammen med oss.

Bjørn Olav sa...

Så flott Eli og Leif Erik. Skal være på utkikk etter dere. Velkommen skal dere være.

Bjørn Olav sa...

Karin.

Ja, her skulle du ha vært, og her ville du helt sikkert ha likt deg godt. Men flott at du er med i bønn hjemmefra. Herren er jo ikke avhengig av hvor vi er. Han er der vi er med sin Ånd. Og vi tar dere med i bønn. Ha en velsignet helg med Herren!