onsdag, juni 11, 2008

En ugudelig lov er vedtatt - men vi må lyde Gud mer enn mennesker


I kveld vedtok ikke uventet Odeltinget den kjønnsnøytrale såkalte "ekteskaps-" loven. Nok en gang er en grense flyttet, og Norges lovgivere pådrar seg et nytt uhyggelig ansvar, idet de nå har omdefinert ekteskapsbegrepet. Guds gode skapelsesordning, er blitt pervertert. Det skjer samme år som vi markerer at det har gått 40 år siden norske myndigheter begynte med fri abort, og 30 år siden den nyeste fosterdrapsloven ble klubbet igjennom. Også denne ugudelige loven hviler på lovgiverne. For alle som setter Guds ord høyere enn menneskers ord, og lovgiveres ord, har det som skjedde i Stortingssalen i dag, gjort det enda tydeligere at "en skal lyde Gud mer enn mennesker!" (Apgj 5,29) Og det er like klart: ingen prest eller pastor kan forskuttere Guds velsignelse over noe Gud ikke kan velsigne. Selv om Odelstinget og vår rødgrønne antikristelige regjering omdefinerer ekteskapet, står Guds ord ikke for fall. Det er evig gyldig. I dag bøyer vi vårt hode i sorg, og bekjenner vårt folks synder, og vi bøyer ikke kne for andre enn Kristus.

34 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er grusomt! Jeg blir så hjelpeløs! Jeg får så lyst til å beordre Gud istedet for å be Ham om å hindre lovforslaget. Men nå er det altså et faktum. Hva er det vi kan vente oss i Norge, som straff for dette? Noen lydhøre profeter der ute som vet hva vi går i møte?

Anonym sa...

Ja, dette er en sorgens dag. Jeg kjenner virkelig på fortvilelsen og hjelpløsheten.

Hvordan skal vi be framover? Det må vel være lov å be om at disse stortingsrepresentantene ikke blir gjenvalgt?

Jeg er også spent på hva vi går imøte. Hva blir Guds dom over Norge?

Allikevel, jeg har tro på vekkelsen.

Stener

Anonym sa...

Mina kära vänner i Norge!
Det är med tårar som jag skriver detta!Jag har inga ord!Jag kan bara ropa ut högt ;"Fader i Himmalen,förbarma dej över oss!"
Ja jag gråter med er idag,och det är nog inget annat att vänta sig i Sverige heller,när vi tar beslut i denna fråga!
Ja jag känner förtvivlan,hjälplöshet och mitt hjärta blöder!
Kära vänner,låt oss iallafall be,be,och åter be!
Jesus,Förbarma dej!
Karin

Anonym sa...

Men det er jo inget menneske vi gjennom lov, direkte, eller indirekte er tvunget til å følge.

Ellers synes jeg din definisjon av antikristelig er delvis komisk da USA som skjeldent kalles antikristelig ikke gir en krone til de kristne skolene, og bønn på skolene har vært forbudt et halvt århundre snart.

Videre har de ingen kristne formålsparagrafer av noe slag, og deres grunnlov o.l. dokumenter har ikke en eneste henvisning til kristendommen, eller en gang et almennreligiøst Gudsbegrep.

Det er helt tvers igjennom sekulært.

Men når det samme skal gjøres i Norge er det antikristelig.

Mvh.
Lars

Anonym sa...

La meg si det enda klarere.

Kristne menigheter, og kristne med vigselsrett har ikke fått sin situasjon forandret på noen måte uttover en teoretisk mulighet til å vie homofile om man ønsker det.

Og angående USA. glemte å nevne at KRL-faget vi har i dag ville allerede for minst 50 år siden vært strengt forbudt i USA.

Mvh.
Lars

Anonym sa...

Fortvilet:

Jeg bare venter på at noen skal si at brannene er "Guds straff". (eller de som sier at Gud "tillot det å skje fordi...", og tror det er en forskjell.)

:-)

Mvh.
Lars

Anonym sa...

Lars:
Hvorfor så skadefro? Hvorfor venter du på at det skal bli sagt? Hva med å kneppe hendene og be for landet vårt i stedet?

Anonym sa...

Lars:
Bekymrar det dej inte att det stiftas lagar som helt går emot Guds ord???
Som fortvilet säger:var med och Be
Istället!
Karin

Bjørn Olav sa...

Ja, det er en fortvilet situasjon vi er kommet i. Når vi som nasjon har nådd vårt syndemål, vet alene Gud, og dommen er da også i Hans hender. Men de av våre folkevalgte som stemte for denne loven har pådratt seg et uhyggelig ansvar. De er skyldige overfor Den Allmektige, når de nå trekker hele nasjonen med seg.

Og de blir etter hvert ansvarlige overfor mange barn som skal vokse opp. Det er så jeg nesten ikke orker å tenke på den smerten som dette vil medføre for mange av dem.

Lars:

Jeg synes ikke USA er så veldig interessant å sammenligne oss med. Norge har en kristenarv vi burde takke Gud for. Dessverre er det sterke krefter som ønsker å frata oss den.

Geir Rune L@rsen sa...

Dette er en trist dag synes jeg, jeg spådde dette alt da partnerskapsloven ble vedtatt med ett knappt flertall….nå har de fingen nå gir de seg ikke for de har hele hånden….

Jeg tror selv at dette skjer fordi menneskene er slik idag som blir beskrevet i…2.tim.3.1…
Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. 2 For da skal menneskene være selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, 3 ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, rå og ondsinnede, 4 svikefulle, oppfarende og innbilske. De elsker nytelser høyere enn de elsker Gud. 5 I det ytre har de gudsfrykt, men de fornekter dens kraft. Vend deg bort fra slike folk!

De kristne reagerer ikke over umoral idag, og om du gjør det er du mørkemann…straffen blir streng sier jeg over de som forsvarer umoral og synd..

Når synden først er blitt lovfestet på det området som er selve kjernen i Guds frelsesverk, er det bare å vente på neste endring jeg tror det kommer til å bli mange flere, for som skriften sier moralen skal nå ett lavmål før kristus kommer tilbake….og loverket avspeiler moralen…
Som Lot led blant de syndige menneskene i sodoma vil oppriktig gudfryktige lide…
Jeg tror vi gjør lurt i å forberede oss på….både på kraftige vekkelser (som vi ser starten til) , med under og tegn som fokus og stor umoral og lite fokus på synd…

Den som holder ut helt til slutt skal bli frelst…

luk.18.8 Jeg sier dere: Han skal sørge for at de får sin rett, og det snart. Men når Menneskesønnen kommer, vil han da finne troen på jorden?»

Vi får håpe og be at Jesus finner troen…

ord.4.23 Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer,for livet går ut fra det.
24 Hold deg fra å tale falskt, bruk aldri leppene til svik!
25 Ha øynene rettet framover,fest blikket på det som ligger foran deg! 26 Legg merke til de spor du skal følge, hold hele veien stø kurs!
27 Vik ikke av til høyre eller venstre, hold foten borte fra det som er ondt!

Salomos ord gjelder mer enn noen gang…Ha hele tiden blikket festet på troens opphav og fullender…

Bjørn Olav sa...

Geir Rune er inne på meget viktige ting i dette innlegget! I grumeste farvann som vi nå går inn i, er dette gode råd og ta med seg. Gud velsigne deg, Geir Rune!

Bjørn Olav sa...

Til fortvilet:

La oss fortsette å rope til Gud for Norge, og for den rest Han har igjen i dette landet, som ikke vil bøye kne for ugudelige lover. La oss be Herren reise opp profetiske røster, for nå trenger vi øyne som ser og ører som hører. Mer enn noensinne. Frafallet er meget stort, og det samme er forfallet i denne nasjonen. En dag var vi verdens største sendenasjon når det gjelder misjonærer, og Gud har velsignet oss rikelig for det. Nå vender vi Gud og Hans ord ryggen, og må ta følgene for det. Dette kommer til å bli en meget høy pris å betale for Norge.

Geir Rune L@rsen sa...

Når det gjelder deg Lars/MMC?

Er du fornøyd ?
Hva kjener du i ditt hjerte? Ikke sorg iallefall...

Oppriktig kristne vil kjenne sorg i hjertet når den viktigst bjelke i Guds skaperverk er blitt infisert av synden....

Jeg ber om tilgivelse for min nasjon, jeg ber på mine knær om tilgivelse....jeg ber om at herren skal bekytte sine utvalgte, for jeg tror ikke at denne forførelsen kommer til å være en forfølgelse slik den første apostoliske vekkelse var med drap som taktikk...

Denne gang kommer angrepet til å rettes mot våre sinn gjennom alle de kanaler som idag finnes tilrådelig....og da først og fremst mot Guds folk...husk også at antikrist/den lovløse skal utgå fra oss...

Skriften sier...2.tess.2.11...
Derfor sender Gud over dem en villfarelse som gjør at de tror løgnen. 12 Slik skal de få sin dom, alle de som ikke trodde sannheten, men hadde sin glede i uretten.

Ånden er virksom alt idag ransak hjertet og se om du/dere er i troen...

Bjørn Olav den drømmen du hadde om mørke bølger som slo inn over Norge kjenner jeg er en advarsel om umoralen som vil slå inn over vårt land i bølger....
Disse mørke bølger kan vokse seg store fordi de kristne ikke legger ut bølgebrytere (moral)....veldig mange kristne tror "kjærlighetsløgnene" som kommer fra lysets engel...det kommer til å komme mange flere slike bølger.... alt i kjærlighetens navn.

Vær våkne

Anonym sa...

En tragisk dag uten tvil. Det var jo ingen overraskelse, men en viktig grensesten er flyttet. Hva blir neste.

Bjørn; er litt nyskjerrig på hvordan det gikk på det ledermøtet. Har du noen kommentar?

Ha en ellers fortreffelig dag.

Morten Tobiaz

Bjørn Olav sa...

Morten Tobiaz

Jeg kommer tilbake til dette med samtalen på ledermøtet snart.

Anonym sa...

Det finnes en høyere rettsinnstans enn Odelstinget. Det er mange stortingsrepresentanter som må svare for det de nå har gjort innfor Den Evige på Dommens dag. Det blir kanskje ikke så mange smil, hånflir og kake å smake da. Måtte Gud se i nåde til oss alle.

Johannes

Anonym sa...

Jeg tenker på ordene til Asaf i Salme 73. Jeg synes de er ganske beskrivende for det vi opplever nå med den nye loven:

"For jeg ble harm over de hovmodige, da jeg sp at det gikk de ugudelige vel. For de er fri fra lidelser inntil sin død, og kroppen deres er velnært. De har ikke menneskers møye og er fri for menneskers plager. Derfor er overmot deres halskjede, de hyller seg i vold som en kledning. Deres øyne står ut av fedme, hjertets tanker bryter fram. De håner og taler ondskapsfullt om undertrykkelse, med overlegne ord taler de. De løfter sin munn mot himmelen, og deres tunge farer fram på jorden. Derfor får de sitt folk til å vende seg om til dem. Vann i overflod suger de i seg. De sier: Hvordan skulle de Gud vite noe? Er det vel kunnskap hos Den Høyeste? Se, dette er de ugudelige. Evig trygge vokser de i velmakt. Ja, forgjeves har jeg renset mitt hjerte og tvettet mine hender i uskyld. Likevel blir jeg plaget hele dagen, hver morgen kom til meg med tukt. Dersom jeg hadde sagt: Slik vil jeg tale! - se, da hadde jeg vært troløs mot dine barns slekt. Jeg tenkte etter for å forstå dette. Det var en plage i mine øyne - inntil jeg gikk inn i Guds helligdommer og gav akt på hvordan det går dem til slutt. Ja, på glatte steder setter du dem. Du lot dem falle, så de gikk til grunne. Hvor de ble ødelagt i et øyeblikk! De gikk under og tok ende med forferdelse. Likesom en akter en drøm for intet, når en har våknet, slik akter du, Herre, deres skyggebilder for intet når du våkner opp."

Dette står å lese i Salme 73 versene 3 til 20.

Ole Anders

Anonym sa...

La oss heller ikke glemme dette ordet. "Rettferdighet opphøyer et folk, men synden er folkenes vanære." Salomos ordsprk 14,34

Anonym sa...

De av bloggens lesere som stemmer H eller Sp bør merke seg hvem som brøt med partiprogrammet sitt, og ikke gi dem fornyet tillit i 2009:

Akershus
André Oktay Dahl (H),
Jan Tore Sanner (H),
Sonja Irene Sjølie (H),
Dagfinn Sundsbø (Sp)

Buskerud
Trond Helleland (H)

Hedmark
Trygve Slagsvold Vedum

Hordaland
Erna Solberg (H),
Torbjørn Hansen (H)

Møre og Romsdal
Elisabeth Røbekk Nørve (H),
Jenny Klinge (Sp)

Oppland
Olemic Thomessen

Oslo
Per-Kristian Foss (H),
Ine Marie Eriksen Søreide (H)

Rogaland
Bernt Høie (H),
Trond Lode (Sp)

Sogn og Fjordane
Erling Sande (Sp)

Troms
Elisabeth Aspaker (H)

Nord-Trøndelag
Lars Peder Brekk (Sp)

Østfold
Martin Engeset (H)

Anonym sa...

Når seiersrusen har gitt seg, så våkner kanskje festdeltagerne til en realitet de kanskje ikke helt har fått med seg!

Lovens største inkonsekvens er at lesbiske par skal få tilbud om assistert befruktning gjennom sæddonor. Men dette gjelder bare likekjønnede par der begge er kvinner. Dermed er det ikke noe samsvar mellom retorikken og realitetene. I debattene har de jo argumentert for at all forskjellsbehandling er diskriminering. Men i praksis flytter de bare diskrimineringen et lite stykke. Den nye loven skaper bare en ny diskriminering: mellom likekjønnede par av hun- og hankjønn.

Lars Johan

Anonym sa...

Jeg ser at Ivar Kvistum går hardt ut mot deg på en annen blogg, hvor du nevnes med navns nevnelse. Det er tydelig at han bærer på mye personlig nag og hat mot deg, men noen i hans krets burde hviske ham i øret at han er den som taper på om omtale andre på den måten.

Jan Roger

Anonym sa...

PS

Geir Rune og Birgir får også sine navn nevn med lite hyggelige karakteristikker.

JR

Anonym sa...

Kan det ha sammenheng med at den homoliberale baptistmenigheten han en gang var medlem av, nå er lagt ned pga manglende oppslutning? Det er interessant å legge merke til at disse homoliberalerne har liten oppslutning, når det virkelig gjelder.

Bjørn Olav sa...

Jeg har lagt merke til det han skriver. Det er drøyt. Men jeg har overgitt denne saken i hendene til en høyere innstans. For en tid tilbake henvendte han seg til meg, via en annen person, for å få slettet ting på denne bloggen fordi han følte seg forulempet av det. Det ble da også gjort. Men selv ser det ut til at han kan tillate seg det meste, og gjør det i angrep på de han ikke liker, eller regelrett hater. I en situasjon som denne får vi takke Herren for det som skjer, og be for dem som gjør oss ille.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Bjørn Olav sa...

Ivar Kvistums sjikane kommer ikke på trykk på denne bloggen.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Bjørn Olav sa...

Jeg vil gi deg det rådet Kvistum, at når du ber om å ikke bli omtalt på denne bloggen, så bør du heller ikke omtale og sjikanere andre på andre blogger.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Kvistum er egentlig ikke noe å bry seg om. Han er en vill brusende bølge som skummer opp sin egen skam.

Mvh.: Birgir