mandag, juni 16, 2008

I gode og onde dager


Ordene fra Salme 20,8 er blitt dagsaktuelt for meg: "Andre stoler på vogner og hester, men vi lovpriser Herren vår Guds navn." Etter å ha fått hjerterytmen overvåket i 72 timer, har jeg tilbrakt noen timer på sykehuset. I morgen vil resultatet foreligge. En kardiolog skal nå gå gjennom testresultatet. Det eneste jeg vet så langt er at de har gjort noen funn, som bekrefter den mistanken jeg har gått med en tid. På en måte kjennes det godt, fordi vi dermed har fått et holdepunkt. På den andre siden så er det også utfordrende med tanke på fremtiden. Men nå gjør jeg som salmisten i Salme 121,1-3: "Jeg løfter mine øyne opp til fjellene. Hvor skal min hjelp komme fra? Min hjelp kommer fra Herren, han som skapte himmel og jord. Han lar ikke din fot bli ustø, din vokter blunder ikke." I dette ligger min trygghet og min hvile.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ønsker deg god bedring i jesus kristi navn. Den som velsigner andre skal selv bli velsignet. Gud velsigne deg Bjørn Olav!

Mvh
Morten Tobiaz

Anonym sa...

Ja, Bjørn Olav, du velsigner andre. Må Herren velsigne deg rikt tilbake!


Jeg mer om helse og legedom, og at du får ei god natt søvn.

Guds fred.

Stener

Anonym sa...

BjornOlav,jag har en sång här till dej, den är på Norska:

Du er min Gud som leger meg!
Du er min Gud som leger meg,
Du er Herren min Lege
Du sendte ditt ord og Du helbredet meg
Du er Herren min Lege!

Du er min Gud som verner meg
Du er Herren min tilflukt
Når jeg er trett får jeg hvile hos Deg
Du er Herren min tilflukt.

Du er min Gud som frelste meg
Du er Herren min Frelser
Ved Jesu Blod får jeg nåde hos deg
Du er Herren min Frelser.

Du er in Gud som leder meg
Du er Herren min Hyrde
Du leder en vei som er beste for meg
Du er Herren min Hyrde.

Du er min Gud som hjelper meg
Du er Herren min rådgiver
Gjennom ditt ord vill Du rettlede meg
Du er Herren min rådgiver.

Frukta ej!Lägg dej i Herrens Händer! Karin

Anonym sa...

Husker Deg i bønn, Bjørn Olav - selvfølgelig -

Fatter ikke hvorfor Du må gjennom så mye vondt!
Føler med, og for Deg - og Dine!

Mvh
Sigbjørn Killerud

Bjørn Olav sa...

Takk for alle gode tanker, og for forbønn når dagene er onde. Jeg setter stor pris på omsorgen.