søndag, juli 06, 2008

32 kristne omkom i bussulykke i El Salvador


Tenk deg at 32 av medlemmene i forsamlingen du tilhører skulle dø samtidig. Det skjedde i El Salvador for få dager siden. I forbindelse med et forferdelig uvær som førte med seg oversvømmelser, omkom 32 medlemmer av den evangeliske menigheten Iglesia Elim, verdens nest største cellemenighet. De omkomne reiste sammen i en buss som ble smadret mot en bro. Kun en av de som var i bussen, 16 år gamle Fabricio Hernandez klarte å hoppe ut av bussen og overlevde. Iglesia Elim er en evangelsk menighet som teller flere tusen medlemmer. Menighetens pastor Orlando Orellanan Gómez og hans medarbeidere står nå overfor et omfattende sorgarbeide. Meldingen om de 32 døde menighetsmedlemmene ble mottatt med stor sorg av menigheten. En av menighetens ledere sier det slik: "Døden er ingen trussel mot oss, vi tror på den oppstandne Jesus." Men jeg vil tro at denne ulykken reiser mange spørsmål. En ting er i hvert fall sikkert: Som kristne blir vi ikke alltid spart for ulykker. Men forskjellen er jo den at vi har Jesus likevel! Midt i fortvilelsen og nøden finnes Jesus: "Frykt ikke! Jeg er Den Første og Den Siste. Jeg er Han som lever og var død, og se, Jeg er levende i all evighet. Amen. Og Jeg har nøklene til dødsriket og til døden." (Åp 1,17-18) Og Jesus sier selv: "Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på Meg, skal leve selv om han dør. Og hver den som lever og tror på Meg, skal aldri i evighet dø." (Joh 11,25-26) Bildet er fra Iglesia Elim, El Salvador.

3 kommentarer:

Anonym sa...

BjornOlav,och ni andra,jag har hittat en så fin sida!
Ta in www,Fathers loveletter.com
Det är så underbart att läsa!
MVH Karin

Bjørn Olav sa...

Ja, dette er en side jeg håper riktig mange tar seg tid til å se på. Kjærlighetsbrevet finnes også i en norsk oversettelse på denne siden. Stikk innom og bli velsignet, og fortell gjerne andre om denne nettsiden!

Anonym sa...

BjornOlav: Nu har jag tagit fram Fathers love letter både på Norska och Spanska.Jag tänkte att Marcos skulle få höra underbara ord från "Far"!
Har du fått mitt mail BjornOlav?
Du finns med i mina böner!
Herren bär dej och de dina!
Karin