fredag, juli 11, 2008

Hinn lyser forbannelser over kritikere og påstår at Jesus vil være fysisk til stede i hans korstog


Benny Hinn hører med blant de som den siste tiden har fått satt et kritisk søkelys på sin tjeneste. Ikke minst på grunn av hans ekstragavante levesett med eget jetfly i mangemillionsklassen, svært lukseriøse hotelovernattinger og kun det aller beste i klær, biler og et palass av et hus. Da han besøkte Norge og Oslo Kristne Senter for noen år siden, var det visst ikke bra nok å overnatte på Olavsgaard hotel. En så viktig person som Hinn krevde å få bo på Oslo Plaza Hotel, og da selvsagt hotellets flotteste og dyreste suite! Nå gav ikke OKS etter for presset og Hinn måtte ta til takke med Olavsgaard.


I et av sine korstog går Hinn kraftig ut mot de som kritiserer hans tjeneste. Om det skjer før eller etter at en amerikansk senator har krevd å få innsyn i hans økonomi vet jeg ikke. Han sier det rett ut: "Jeg legger en forbannelse over hver den som taler mot denne salvelsen!" Jeg kan ikke se at det finnes noe bibelsk grunnlag for å gjøre noe slikt. Og det er en ganske annerledes reaksjon enn den Jesus ber oss om å ha når vi møter motstand. Jesus sier: "Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som ondskapsfullt utnytter dere og forfølger dere. Slik skal dere være som barn av deres Far i himmelen." (Matt 5,44-45) Og apostelen Paulus er like tydelig: "Velsign dem som forfølger dere, velsign og forbann ikke!" (Rom 12,14) Tydeligere kan det vel ikke sies.


Benny Hinn har også gått ut og gjengitt en profeti om at Jesus FYSISK kommer til å være til stede på et av Hinns korstog. Et usedvanlig under vil skje og Jesus vil komme og være fysisk til stede på korstoget. Og Hinn er tydelig på at han tror på denne profetien, og at Jesus vil komme og sette seg på plattformen sammen med ham!
David Wilkerson tar opp dette i en av sine taler og kaller det blasfemi, og demoners lære.


Innslagene med Wilkerson og Hinn kan du se her:


http://au.youtube.com/watch?v=5dZyG8sIy1I&feature=related

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror jeg vil holde meg langt unna enkelte forkynnere (særlig amerikanske). Skal jeg tro på mye av det jeg leser på www.endtimepropheticwords.com, er det utrolig mange falske apostler og profeter. Slike vil jeg ikke bli påvirket av. Jeg har flere av bøker av mange av disse forkynnerne. Nå jeg vet jeg ikke om jeg vil ta bøkene fram igjen. Jeg ønsker ikke å bli forført av falske lærere, som f.eks Hinn, Chuck Pierce, Che Ahn, C.P Wagner for å nevne noen. jeg vil eller hente inspirasjon fra andre. Flere omtalt på denne bloggen tidligere,som f.eks Matta El-Meskeen, Watchman Nee, David Wilkerson.

Stener

Anonym sa...

Jeg burde selvfølgelig tatt med Todd Bentley blandt de falske profetene.

Stener

Bjørn Olav sa...

Jeg følger deg i dette, Stener. Dessverre har jeg sitert Hinn i en av mine bøker, men om det skulle bli et tredje opplag av den, så vil de sidene bli fjernet.

Anonym sa...

Jag tycker detta med Benny verkar konstigt.Hur kan någon upphöja sig såsom han tydligen gör?
Det är ju Jesus som vi ska upphöja,och inte oss själva!
Det stämmer ju inte med Guds ord!
I ödmjukhet får vi böja oss inför Honom,och be honom om att Han ska klä av oss all denna världens klädnad,så att Han ska kunna använda oss i Hans tjänst!

Här är en dikt,som jag tycker är så sann:

"Och vill du en gång
få salighetsbägaren full,
du lidandets kalk här ej
halvfylld till dej rycke!
Se,hetaste eld,allenast gör finaste gull,
och finaste gull,allenast gör
klaraste smycke!"

Må Gud vara med er!
Karin

Anonym sa...

Det er flott at du vil fjerne sitatet fra Hinn i det neste opplaget av "Å leve i bønn". Boka som sitatet av Hinn er hentet fra, har jeg forøvrig kastet i søpla for noen uker siden.

Stener

Anonym sa...

Bjørn Olav:

Det var ikke OKS som sto bak Hinns (eller Benny Bankboks som Åge Åleskjær kaller han) Oslo-besøk.

Det var derimot slik at noen (husker ikke hvem) leide OKS-hallen til formålet. (OKS er ikke villige til å betale de penger, og stille opp på den type vilkår som Hinn og andre lignende krever.)

Jeg trodde også at Hinn endte opp på Toppetasjen på Plaza, og bla. krevde noen palmer.

Men akkurat der kan jeg ta feil.

Hinns besøk i Bergen i sin tid var foresten av lignende karakter.

Da ble det OM JEG HUSKER RETT samlet inn ca. 1 million kroner, og overskuddet skulle gå til et eller annet prosjekt i Afrika.

Istedenfor gikk alle pengene til Hinn, og ikke minst leie av lokalet, og den type voldsomme lys- og lydrigg som Hinn krever.

Det kan foresten nevnes at Rodney Howard-Browne sitt nylige besøk til Mjøndalen fra mandag til fredag kostet over 1 million kroner. (i tillegg til bidrag i hundretusenkroners-klassen for å få han til å komme.)

Mvh.
Lars

Bjørn Olav sa...

Det var ukjent for meg at OKS ikke sto som arrangør, Mine opplysninger om dette har jeg hentet fra David Åleskjærs webside. Han beskriver blant annet hvordan sikkerhetstiltakene var, i tillegg til dette med overnattingen. Jeg var også til stede på dette møtet, og tror også at Åge tolket Hinn. Min kone og jeg gikk etter va en og en halv time uti Hinns preken. Da hadde han snakket kun om penger, og viktigheten av å gi til hans arbeid. Vi orket ikke mer.

Anonym sa...

Du har foresten ikke fått med deg de værste sitatene:

"You have attacked me, your children will pay for it." (Trinity Broadcasting Network, Oktober 23, 1992.

"I want to tell you why I believe people get sick...In 2 Chronicles 16, verse 10 - and I like to read this - verse 10 and 11 and 12, the bible says sickness comes when individuals attack preachers."

Benny Hinn (Praise The Lord, TBN, June 8, 1998)



"I want to use Holy Ghost machine gun to kill Heresy Hunters."

Benny Hinn (Praise-a-thon TBN, November 8, 1990 )



Hinn revealed that he periodically visits (Kathryn) Kuhlman's grave and that he is one of the few with a key to gain access to it. He also visits Aimee (McPherson's) grave where he says: "I felt a terrific anointing ... I was shaking all over ... trembling under the power of God ... `Dear God,' I said, `I feel the anointing.' ... I believe the anointing has lingered over Aimee's body."

Benny Hinn (April 7, 1991 sermon)


Mange flere her:
http://www.bereanfaith.com/heresy.php?action=aquote&id=1



Mvh.
Lars

Anonym sa...

Benny Hinn er en komplisert mann. Jeg tror han startet bra, men har dessverre falt for grådighet og hovmod.
Jeg husker jeg så en dokumentar om Benny Hinn's pengeforbruk, løftebrudd, falske helberedelser osv. Det var utrolig trist. Mennesker som nærmest tilba ham og gav både seg selv og sine penger til Benny.
jeg husker spesielt godt et tilfelle. En liten jente som satt i rullestol. Hun hadde så høye forventinger om helberedelse, men idet hun og moren rullet frem mot podiet for forbønn kom vaktene til Benny og stoppet henne. Hun var tydeligvis litt for vanskelig å helberede. Jenta var knust.

Spør du pastorer i Norge i dag vil de fleste anse ham som en stor Guds mann. Husker jeg ikke feil var han innbudt som hovedtaler på "Pinse for alle" stevnet.

MT

Noen følger ikke med i timen, eller så vil de bare ikke ta sitt ansvar om å prøve og teste åndene.

Anonym sa...

Frid! Jag har hittat en fin sida.
Det är www,brobyggarna.org
Det är vittnesbörd,predikningar och mera läsvärt.
MVH.Karin

Anonym sa...

Guys and gals... husk at når vi kommenterer/kritiserer/peker fingre på kristne søsken/forkynnere..så husk på at vi skal gjøre det med et hjerte av sorg. Det finnes en rekke eksempel innen kristenheten på forkynnere som begynte i riktig retning men havnet feil ett eller annet sted på veien. Og jeg er glad for og bidrar selv til at det blir satt søkelys på usunne elementer/praksis eller lære. Men vi skal gjøre det med et hjerte av sorg og ikke med skadefro iver.

Hilsen Lars F

Bjørn Olav sa...

Lars F

Takk for ditt viktige innspill. Jeg tror nok de færreste av de som kommenterer, om noen i det hele tatt, tar lett på dette. Jeg tror heller ingen skriver med noen skadefryd. Tvert imot tror jeg de fleste synes det er forferdelig trist det som holder på å skje.

Bjørn Olav sa...

Jeg kan legge til at jeg gjerne skulle ha sluppet å skrive om det som skjer i Lakeland og med Benny Hinn, men av og til må vi også våge å skrive om det ubehagelige. Ellers svikter vi når det gjelder.

Anonym sa...

Hvis dere er interesserte i å lese mer om den FALSKE profeten Benny Hinn er det bare å gå inn på disse lenkene: http://www.christianresearchservice.com/Benny_Hinn.htm

http://www.deceptioninthechurch.com/bhinn.html

Det er utrolig bra at du tar opp dette Bjørn Olav. Det er ingen forkynnere i dag som virkelig tør å stå fast på Guds Ord. Det er godt at DU gjør det. Har sikkert sagt det før: Det er en fryd å lese det du skriver.

Mvh.: Birgir

Bjørn Olav sa...

Ifølge nettsiden til Norge idag, 12. juli 08, må Todd Bentley nå ta pause fordi han er sliten, men møtene fortsetter. Det oppsiktsvekkende er at God TV også tar pause, inntil Bentley er klar for å tale igjen! Møtene skal fortsette mens Bentley tar pause, men God TV er altså ikke interessert i å følge dem. Det hele dreier seg altså om kun èn person.

Anonym sa...

Miriam Franklin profeterte at todd bentley før eller siden ville bli fjernet fra vekkelsen. Les profetien her og døm selv:
http://endtimespropheticwords.wordpress.com/2008/06/05/a-vision-re-todd-bentley-in-the-dragons-mouth-then-being-tossed-aside/

Det er mange som spekulerer i om Todd Bentley trekker seg tilbake pga 'julingen' han fikk da ABC Newsline laget en reportasje om ham. I reportasjen kunne ikke todd bentley gi et skriftelig bevis på en genuin helberedelse. Ikke et eneste..trass i alle fagre ord. Blir spennende å se om norske kristenledere fremdeles ikke ser noen problemer med 'The Todd Bentley outpouring'...

MT

Anonym sa...

Intervjuet med ABC er her. Dette er del 2, men her er det mest interessante. Bør sees.
http://www.youtube.com/watch?v=69p-vJfWudo

MT