fredag, juli 04, 2008

Den som Han har sett



På forsatsbladet i min Bibel står disse ordene som er skrevet av Edin Holme:

Den som Han har sett kan intet friste, ringe synes alt han ser.

Den som eier Ham, kan allting miste - han begjærer intet mer.

Og jeg ber:

"Herre, hold meg nær til Ditt hjerte, slik at jeg ser tingene mer og mer fra Din synsvinkel."

"Her er min bønn, min sang, min lengsel: Kom bli mitt liv, min pust, mitt lys og min ro. Vær du min vei blant alle veier, og vær du det sted hvor min sjel kan finne ro."

Den hellige Johannes skriver:

"Det som var fra begynnelsen, det som vi har hørt, det som vi har sett med våre øyne, det som vi betraktet og våre hender rørte ved, om livets Ord - og livet ble åpenbart, og vi har sett det og vitner og forkynner dere livet, det evige, som var hos Faderen og ble åpenbart for oss - det som vi har sett og hørt, det forkynner vi for dere, for at også dere kan ha samfunn med oss. Og vårt samfunn er med Faderen, og med hans Sønn, Jesus Kristus." (1.Joh 1,1-3)

7 kommentarer:

Morten Tobias sa...

Jeg har litt problemer med akkurat det utsagnet Bjørbn Olav. Den som har sett ham kan ikke fristes eller kan ikke synde. Vi vet jo alle at kristne som har 'sett' herren, ofte faller i synd. Ja det finnes endog mange som faller hodestups i synd, men som senere kommer tilbake. Tenk på den fortapte sønn. Han var hos Faderen og kom tilbake. Han hadde sett Faderen, men lot seg friste av hva verden hadde. Jeg tror jeg vet hva forfatteren av disse ord tenker på, men kan du gi noen tanker rundt dette.
Det kan fort skape fordømmelse hos kristne som ikke har alle brikkene på plass i livet sitt. Jeg tror at man kan gå fra seier til seier, men i mange kretser er dette så hauset opp at folk blir slitne eller kommer i troskrise når seieren lar vente på seg.

David lot seg jo friste. Mannen etter Guds hjerte syndet grovt.

Jeg har opplevd mye av det jeg kaller syndeflisespikking. Dvs mennesker som kan alt om synd, og har et spesielt øye for de åpenbare synder. Tidene har jo forandret seg, men før var det kortspill og kino som var så galt, Idag har vi nok tippet for mye den andre veien, men for meg er ikke det det viktige.

Hvis hjertet mitt er vendt mot herren, så følger det andre etter. Hvis jeg gleder meg i guds nåde og hans godhet mot meg, så mister jeg faktisk lysten til å synde. Gradvis bygges lysten i meg til å behage ham på alle mine veier. Hvor annerledes det ble for meg da jeg innså mer av dette. Kristenlivet handler ikke om bud og lover og regler, men om Guds nåde som oppdrar oss.

Jeg har nok skrevet meg litt av gårde nå, men setter pris på noen tanker av deg rundt dette Bjørn.

Må igjen bare takke for din ærlighet. Jeg elsker slikt. Ærlighet går foran herlighet tror jeg Jens Petter Jørgensen sa. Det er så sant. Vi må snakke sant om livet med Gud og mennesker på godt og vondt.

David Wilkerson syntes jeg berører mye av dette på en flott måte. Han trekker frem den troendes fortvilede kamp mot synd, guds frigjørende nåde, hvilen i kristus, tryggheten i gud gjennom prøvelser, guds trofasthet gjennom lidelse og sykdom. Han er sann profet for vår tid. Det er du også.
Gud velsigne deg i din gjerning.

mvh

Morten Tobiassen

Morten Tobias sa...

Jeg poster et syn som Miriam Franklin fikk noen dager før Lakeland vekkelsen brøt ut. Sjekk gjerne ut siden hennes og bedøm innholdet selv. Jeg har lest alt hun har skrevet og har ikke funnet noe som strider imot Guds skrevne ord. Men enhver må prøve for seg selv. Jeg tok meg bryet og oversette denne profetien fordi den grep meg så. Om ikke annet er det en oppfordring til oss alle å våke og være rede. Må Herren hjelpe oss.
--------------------------------------------------------
Dager før vekkelsen i Lakeland brøt ut fikk jeg et syn av Herren Jeg så i synet en prins som hadde en krone på sitt hode. Han kom for å kysse den sovende vakre bruden og vekke henne fra søvnen. Mitt hjerte banket fort, kunne dette være Jesus som kom for å hente bruden? Men omtrent med en gang jeg tenkte dette viste Herren meg at dette var en annen Jesus med et annet evangelium. Da Herren viste meg dette ble jeg knust i mitt indre og tigget og ba om at det ikke måtte skje, men i mitt indre visste jeg at det måtte skje fordi det stod skrevet i Guds Ord. Jeg skjønte da at denne prinsen var antikrist, og med ham fulgte de falske profeter. Kirke/brudenn ble lurt av ham fordi de fleste sov (var bedratte, lunkne osv). Jeg så bruden ta denne prinsen til sin mann, enda Herren var hennes forlovede. Fordi bruden sov, så skjønte hun ikke at denne prinsen ikke var Herren Jesus Kristus, men antikrist. Jeg så prinsen, og han liknet veldig på Jesus Kristus. Jeg ble litt fortumlet over hvor like de var i starten, men så viste Herren meg at dette ikke var Ham. Jeg så han kysse bruden og vekke henne (gjennom falsk ’vekkelse’) . Fantastiske tegn og under fulgte ’vekkelsen’, slik at bruden trodde det var sann vekkelse fra Gud. Men alt dette skjedde for at skriften skulle oppfylles slik det står, at herren sender en kraftig villfarelse over dem som ikke elsket sannheten men hadde sin glede i løgnen, og selv de utvalgte vil bli forført om det var mulig. Jeg var knust i mitt indre. Fullstendig sønderknust. Jeg gråt , tigget og bad om at det ikke måtte skje..selv om jeg visste innerst inne at det uungåelig.
Hva kan jeg si til dere mine kjære, uten det å være våkne og rede. Våk og be og la dere ikke bedre (dvs fall i søvn) for sannlig sier jeg dere, vi lever i de siste dager. Advar de andre. En prins kommer snart for å vekke bruden, veldig snart. Men dette er den prinsen Daniel snakker om, og ikke Jesus Kristus. Herren Jesus Kristus vil komme snart, men da skal HVERT øye skue Ham. Bli ikke forført av denne falske prinsen i mellomtiden. Vær årvåkne og sørg for å ha nok olje.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Linken til orginal profetien : http://endtimespropheticwords.wordpress.com/2008/04/01/prince-charming-and-the-forgotten-gospel/

Mvh Morten Tobias

Anonym sa...

Tack för att du la ut denna profetia Morten.Det var starka saker.Jag tänkte på att prinsen kom för att med en kyss väcka den sovande bruden?Det hörs konstigt,tycker jag.Jag tänkte på de tio jungfrurna,fem var vakna ,och fem sov.De som var redo de sov inte!
Ja,jag instämmer med dej Morten,må Gud hjälpa oss så att vi är VAKNA och REDO ,och har OLJA i våra lampor!
Jag blev lite fundersam,när jag läste i Bed.nu om en som skrev om Lakelandväckelsen.
Ta in Bed.nu och läs.
Jag tror att vi får vara väldigt försiktiga,och verkligen pröva denna väckelse,vad det är!
Guds välsignelse till dej och din familj Morten.
Karin

Anonym sa...

Karin,
Prinsen kysser den sovende, dvs bedratte bruden. Det kan være så mange grunner, lunkenhet, synd osv. Oversettelsen min er ikke helt ordrett fra orginalen så det kan hende jeg har mistet noe, men poenget er uansett at villfarelse og vekkelse kan på mange måter likne mye på hverandre, men til syvdende og sist leder de i forksjellige retninger. Les gjerne orginalen ved å følge linken.
Guds fred til deg og dine.

MT

Anonym sa...

Morten:
Jag kunde inte ta in länken,men vad jag menade var,att det står ju i Guds ord att den falske messias ska träda fram,och då må vi alla be om att vi har olja i våra lampor,och att vi håller oss vakna,och är redo när vår BRUDGUM kommer.
;"Vaka själ och bed,och till strids dej red.Vet att frestarn lägger snaran,där du minst kan ana faran,därför.Vaka själ och bed!"
Jag vill be; "Herre hjälp oss alla,så vi är vakna och redo"! Guds välsignelse Morten!
Karin

Anonym sa...

1. Johannes 1, 1-3. Fantastisk bra!

Hilsen
Thomas i S.

Bjørn Olav sa...

Jeg tror ikke det er slik Edin Holme tenkte, Morten. Det ser vi om vi leser hans andaktsbok. Jeg tror at han tenkte slik:

Når vi ser hvem Herren er, så er Han så stor, så skjønn, så fantastisk at alt annet er som ingenting. Men det betyr ikke at vi ikke fristes, eller faller for fristelsen. Det skjer når vi retter blikket et annet sted. Og det gjør vi jo. Men ved Guds nåde dras blikket vårt mot Jesus igjen. Når vi har sett Jesus, bleker det andre. Vi vet at ikke alt som glimrer er gull. Bare hos Jesus finnes tilfredsstillelsen. Du kjenner sikkert sangen:

Turn your eyes upon Jesus, look in His wonderful face, and the things on earth grows strangely dim in the light of His glory and grace. (er ikke helt sikker på ordlyden, men jeg tror den er omtrent slik)