onsdag, juli 16, 2008

15 års fengsel for å lese Bibelen og kristen litteratur?



Når du fant fram Bibelen din idag for å lese i den, husket du å takke Gud for at du har en Bibel, og at du kan lese i den uten at noen hindrer deg, eller arresterer deg for å gjøre det?

De færreste av oss gjorde vel det, for det er liksom så selvfølgelig. Noen leser ikke daglig i Bibelen en gang.

Lørdag 12. juli skrev jeg om Aimurat Khayburahmanov. Han ble arrestert i et hjem i Usbekistan, hvor en menighet holder hus. Nå foreligger det opplysninger om at Aimurat kan få 15 års fengsel for "å lese forbudt religiøs litteratur"! Rettsaken mot ham er berammet iløpet av 10 til 20 dager. I tillegg til å ha en Bibel er Aimurat anklaget for å ha kristne bøker i sitt eie. Hvilke bøker dette er snakk om vil ikke myndighetene opplyse noe om.

Tenk på Aimurat neste gang du tar fram Bibelen din, og husk på ham i dine bønner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nei, jeg har nok ikke takket Gud for at jeg kan lese min bibel hver dag. Men da jeg voknet idag tidlig, ble jeg liggende å tenke over hva jeg hadde å takke for . Det var mye jeg kunne takke for å ha, tross det jeg ikke har. Og jeg hadde akkurat den morgenstunden og Gud ga meg i tankene hva jeg skulle bruke den til.
Så takket jeg for bloggen din og alt det jeg får gjennom den. Selv de jeg ikke er enige med gir meg tanker som jeg kan filosofere videre over. Takk for at du minner oss om å takke for at vi kan bruke Guds ord fritt og lese de bøkene vi vil, og å delta på bloggen.
Guds fred til dere alle.
Hilsen karin.

KuleKnut sa...

Jepps, takke Gud er vel noe vi strengt tatt ikke får gjort nok av! Har faktisk tattoert ordet "takk" på håndleddet rett i synsfeltet mitt sånn at jeg skal huske på å takk hele tiden. Tanken er at hvis jeg klarer å takke i alle situasjoner så vil ting løse seg lettere.

Jeg er ganske stolt av den og du kan se bilde av den her: http://www.knutanders.com/takktattoo.jpg

Anonym sa...

Kuleknut, det er første gang i mitt liv at jeg har syntes en tatovering var fin, men denne var/er bra. ellers er jo ikke slik utsmykking noe for min generasjon!!
Hilsen karin

Ps. Håper du ser ofte på den og takker.