fredag, juli 25, 2008

Ny bok i høst: Abraham - Guds venn


Sommermånedene går med til å skrive ferdig manus til min nye bok: Abraham Guds venn. Det er den femte boken jeg skriver, og jeg regner med at den skal være ferdig i løpet av begynnelsen på september slik at den kan utgis nå i høst. Det er forlaget Frihet som står for utgivelsen. Boken om Abraham er ingen bibelkommentar, hvor jeg går igjennom alt som er skrevet om ham i Den Hellige Skrift. Med Abrahams liv som utgangspunkt ser jeg på ulike aspekter ved oppbruddet, troen, etterfølgelsen, lidelsen, Guds ledelse. Først og fremst er det en bok om Gudsrelasjonen - vennskapet mellom Gud og oss. Jeg håper boken skal bli til velsignelse for riktig mange og hjelpe til å fordype forholdet vårt til Faderen. Vil du være med på å be for meg når jeg holder på å skrive, så er jeg svært takknemlig for det. Jeg kommer tilbake med noen oppdateringer på bloggen om hvordan det går med bokskrivingen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjære Bjørn Olav!

Jeg ber.
Gleder meg over at du skriver en bok om Guds venn. Gleder meg til den kommer!

Har hørt talen din om dette emnet, som jeg fant på hjemmesiden til Sannhetens Ord bibelsenter. Virkelig mat for sjelen! Tusen takk!

Ønsker lykke til med skrivingen og at Herren holder Sin hånd over din helse.
Hilser deg med 1.Sam.25,6

Mvh Eva