torsdag, august 14, 2008

Grundig bibelundervisning over Romerbrevet


Det går litt smått med tilfriskningen etter det operative inngrepet på Feiring. En del gjøremål går mye tyngre, og jeg er ekstra sliten. Selv fra skrivearbeidet må jeg ta lange pauser. I går kom jeg over en undervisningsserie over Romerbrevet som pastor Thomas Bjerkholt (på bildet sammen med sin kone), holdt for et par år siden i hans hjemmemenighet, Trondheim Frikirke. Det ble jeg salig av! Det hører med til sjeldenhetene at man får presentert så solid, dyp men samtidig lett forståelig undervisning om et så sentralt brev som Romerbrevet. Pastor Bjerkholt har preket over Rom 1-8, sammen med pastor Bjørn Jellestad. Jeg vil oppmuntre flere til å lytte til denne undervisningen. Dette er virkelig et skattkammer, og den delen av undervisningen jeg fikk med meg i går, hvor Bjerkholt talte over Rom 1,1-7 ble til stor og god hjelp for meg i min livssituasjon.

1 kommentar:

Jens Thoresen sa...

Denne anmodninga har mi fulle støtte. Har sjølv lenge lytta til undervisninga frå Trondheim Frikirke. Her er det mykje god næring både for truslivet og intellektet. Sjelesorg av godt merke.

Jens