mandag, august 18, 2008

Martin Goldsmith til Toten frikirke på Raufoss



Søndag 7. september får jeg litt av en "stand in". Jeg var egentlig satt opp til å preke på formiddagsgudstjenesten i Toten Frikirke på Raufoss den søndagen, men ganske uventet fikk pastor Nils Inge Tørresen en telefon her om dagen. Om menigheten var interessert i å få besøk av Martin Goldsmith? Når jeg hørte det ble jeg svært glad og takknemlig for å kunne overlate talerstolen til ham! For Martin Goldsmith er en levende legende innen evangelisk misjonsarbeid. Han og kona Elisabeth har vært pionermisjonærer i Asia, og har vært primus motor for All Nation Christian College i England, som har utdannet mange misjonærer. Ekstra morsomt er det at bestemor til Elisabeth drev Victoria Hotel på Gjøvik. Martin Goldsmith har jødisk bakgrunn, snakker flytende russisk, har skrevet mange bøker om misjon og en spennende kommentar til profeten Habakkuk og Joel. Jeg er blitt bedt om å tolke ham, og det er virkelig en ære. Toten Frikirke arbeider med muligheten til å arrangere et seminar med Goldsmith lørdag, men det er noe uavklart i skrivende øyeblikk. Sett i hvert fall av søndagen og kom fra fjern og nær til denne meget sjeldne anledningen til å lytte til grundig, solid og inspirerende utleggelse fra Guds ord!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Martin Goldsmith er ukjent for meg. Vet du om noen av hans bøker er oversatt til norsk?

Stener

Bjørn Olav sa...

Jeg vil tro det, uten at jeg kommer på noen tittel her og nå. Han har besøkt Gå Ut Senteret i Hurdal mange ganger. Om noen har utgitt hans bøker vil jeg tro det er Lunde.

Anonym sa...

Hello. My wife and I bought our house about 6 months ago. It was a foreclosure and we were able to get a great deal on it. We also took advantage of the 8K tax credit so that definitely helped. We did an extensive remodeling job and now I want to refinance to cut the term to a 20 or 15 year loan. Does anyone know any good sites for mortgage information? Thanks!

Mike