mandag, september 15, 2008

"Det går lysstråler ut fra Hans hånd..."



Hos profeten Habakkuk finnes det to ord som oppmuntrer meg veldig. Det står slik i Hab 3,3: "Gud kommer." Disse to ordene inneholder alt vi i grunnen trenger. De bringer håp, de skaper tro. Er det noen som kan endre alt, så er det Abrahams, Isaks og Jakobs Gud - Den Veldige. Skaperen av himmel og jord. De to ordene: Gud kommer, er et direkte svar på profetens inderlige bønn. Den lyder slik:

"Herre, jeg har hørt Ditt budskap, og jeg frykter. Herre, gi nytt liv til Ditt verk midt i de kommende år! Gjør det kjent midt i de kommende år. Husk på barmhjertigheten mens Du er vred." (v.2)

Bønnesvaret er: Gud kommer!

Hvor herlig er ikke disse ordene. Jeg trenger å høre dem, hele verden trenger å høre dem. Vi leser videre:

"Gud kommer fra Teman. Den Hellige fra Paranfjellet. Sela. Hans herlighet dekker himmelen, og jorden er full av Hans pris. Stråleglansen er som lyset. Det går lysstråler ut fra Hans hånd, og der gjemmes Hans kraft."

Jeg ber om at Gud skal se i nåde til oss, og gjeste oss på nytt. Norge trenger en gjennomgripende vekkelse, en vekkelse som ryster hele nasjonen og bringer oss på kne innfor Den Hellige. Intet mindre enn dette trenger vi. Norge er i dyp nød. Kommer Gud og gjester oss vil alt bli forvandlet. La oss be om dette. Intet mindre enn at Gud gjester oss.

4 kommentarer:

KuleKnut sa...

Amen! Dette er en bønn vi unisont kan be alle sammen! Blir veldig rørt av det du skriver. Dette er et utrolig viktig budskap.

KuleKnut sa...

Glemte å skrive, da jeg leste overskriften på bolgginnlegget så jeg det tydelig for meg, de naglemerkede hendene og lysstrålene som kom ut fra de. Nei, jeg er nok litt emosjonell og lettrørt i dag jeg ;)

Anonym sa...

Kuleknut, så godt at du kan bli berørt.Takk Herren for den egenskapen!
Ja, det er et herlig budskap BO kommer med. Er så glad for denne bloggen som gir oss så mye åndelig påfyll, og viktige tanker.

Hilsen karin.

KuleKnut sa...

Samme her, det gir meg utrolig mye å følge med på denne bloggen.