onsdag, september 10, 2008

Manus til ny bok er under utarbeidelse



I dag har jeg gleden av å presentere coveret til min nyeste bok: Abraham Guds venn. Den skal utgis av Frihet forlag, og vil komme i salg i november/desember. Jeg er takknemlig om du vil være med å be for skriveprosessen. I dag har jeg vært på sykehuset mesteparten av dagen for å få tilpasset en insulinpumpe, og jeg står overfor nye utredninger og prøver. Det går sakte fremover hver dag med skrivearbeidet. Jeg er takknemlig for å ha et godt samarbeide med forlaget, og budskapet har ligget på mitt hjerte lenge. Men det er alltids en kamp når et nytt bokmanus skal gjøres ferdig, og jeg har en del daglige helsemesssige utfordringer. Nå håper jeg at insulinpumpen skal forhindre de mange og kraftige følingene. Følg med på www.frihet.no så vil du finne ut når boken blir å få fra forlaget. De har også mange andre spennende titler. Blant annet kommer Ulf Magne Løvdahl med en andaktsbok. Så vidt jeg vet legges den ut til salg denne måneden. Boken om Abraham er ikke en bibelkommentar hvor alle sidene ved Abrahams liv og gjerning kommer til å omtales, men handler om Abrahams relasjon til Gud, om kallet, lydighet og ulydighet, om radikal overgivelse og etterfølgelse og ikke minst om Abrahams vennskap med Gud.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg til boken. Har vært fasinert av Abraham helt fra jeg leste om han i bibelhistorien på skolen. Ett av mine store øyeblikk i livet var da jeg for nesten 10 år siden sto med ansiktet vendt mot Mamre Lund, som vi sa i gamle dager.
Historien fasinerer meg framdeles.
Mest håper jeg at insulinpumpen din vil virke veldig godt så du får bedre dager og at arbeidet kan flyte jevn og trutt. Hilsen karin.

Anonym sa...

Kjempeflott Bjørn Olav!
Nå skal jeg begynne samle sammen info infor et intervju med "han-du-vet" og mailer deg en dag. Jeg ønsker ta med meg den informasjonen du ga til oss på Aletheia tidligere, for det var alvorlig.

Anonym sa...

For et flott cover!
Jeg ser frem til å få boken i hendene.

Må insunlinpumpen gjøre det slik at du får en bedre hverdag.

Guds fred.

Stener

Fars Datter sa...

Gleder meg til boken kommer ut! Har "heldigvis!?!" en drøy times busstur til og fra jobb hver dag, - så det blir god tid til å kose seg med godt lesestoff! :o)
Ønsker deg en velsignet dag!
Elis. :o)