fredag, september 19, 2008

Mennoniter på nytt Norges-besøk


En delegasjon på seks menonitter kommer til Norge i slutten av september og blir værende en drøy uke. De skal besøke flere steder som har sammenheng med slektrelasjoner til Norge, men det er også meningen at de skal besøke Oslo og Gjøvik. En av de som kommer er Nelson Torkelson (til høyre) som er pastor for Pikes Peak Mennonite Church i Pueblo, USA. Vi arbeider nå med å få arrangert møter begge disse stedene, men våre mennonitvenner legger også opp til privatbesøk hos folk som er interessert i radikal, kristen tro. Ønsker noen av leserne å komme i kontakt med dem, er det bare å ta kontakt via epost: bolahans@online.no Vi hadde stor glede av det forrige besøket og ser fram til at vennene kommer på nytt besøk.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg anbefaler bloggens lesere til å se en video fra David Wilkersons menighet: Prayer in the square.

Sjekk ut:tscnyc.org.

Stener

Anonym sa...

Hvordan går det med mennonittenes planer om å etablere seg i Norge?

Stener

Bjørn Olav sa...

Dette er nok noe uklart ennå, men det sier jo noe at de kommer igjen såvidt raskt. Jeg tror de muligens har slått fra seg å kjøpe et gårdsbruk, da forholdene er for små for dem her i Norge. De er vant med store gårder, og ikke alle restriksjonene som finnes her i landet. Tror de på sikt vil etablere noe, gjerne i form av en forsamling. Dette er rotekte folk, vennlige og nøysomme. De er preget av et veldig tjenersinn. Før de dro herfra sist, reparerte de flere ting i huset som vi ikke hadde vært i stand til å gjøre noe med. Hver uke hører jeg på bibelundervisningen fra Nelsons hjemmemenighet. Det er gjerne han som taler. Synes jeg får veldig mye åndelig sikringskost ut av dem. Om du eller andre er interessert kan jeg sette dere på en liste, og så sendes de automatisk til deres epostadresse. Jeg er veldig glad for kontakten med dem, og håper og tror den vil fortsette.

Anonym sa...

Spørsmål til B.O.Hansen:
Hva tenker du selv når det gjelder disse mennonitene? Jeg synes dette høres spennende ut.

Jan Roger

Et PS. Hva synes du Stener?

Bjørn Olav sa...

Jeg tenker vel at dette er mennesker som elsker Herren, og som oppriktig søker å følge i Hans fotspor. At vi trenger dem i Norge er det vel ingen tvil om. Vi har ikke for mange bibeltro kristne! Det er vel få jeg deler så mange ting og synspunkter med som disse mennonitene.

Jonas Melin sa...

Intressant med dessa Mennoniter. Jag hade lite kontakt med Nelson inför deras resa, men det blev ingen möjlighet att mötas den här gången. Hälsa dem varmt för mig. Själv sitter jag vid datorn i kväll och känner mig bedrövad över all villfarelse och förvirring som finns i den kristna världen. Det skrivs så mycket obibliskt och osunt på många kristna bloggar. Gud förbarma dig! Din blogg är i alla fall pålitlig Björn Olav. Tack för att du älskar Guds ord och bygger din undervisning på att det som står skrivet är sanningen.

Anonym sa...

Jeg tror at vi har mye å lære av anabaptister og mennonitter. Jeg er blitt fasinert av deres levemåte etter at jeg har lest om dem her på bloggen. Selv har jeg vært på leiting etter den opprinnelige kristne forsamlingen. Jeg tror at anabaptister og mennonitter er de som har felleskap mest likt den opprinnelige forsamlingen slik det er beskrevet i Apostlenes gjerninger. Jeg lengter etter en slik forsamling.

Jeg håper at Bjørn Olavs venner lykkes i å etablere seg her i landet.

Stener