torsdag, november 27, 2008

440 døpt og 4000 på dåpsmøte i Romania!



440 nyfrelste sigøynere ble nylig døpt i Romania. Over 4000 mennesker overvar dåpshøytideligheten! Det skjedde utenfor landsbyen Toflea. Misjonær Frantz Johansen forteller begeistret om det som nå skjer i Romania. Vi har ordene våre i behold når vi sier at sigøynervekkelsen ruller videre. For nå blir mennesker frelst i store antall.

Som bloggens lesere kjenner til reiser vi til Romania med det første. Årets tur er blitt utsatt noe på grunn av at den økonomiske krisen har rammet våre samarbeidspartnere hardt, men vi arbeider med å finne en løsning for å kunne underholde han som er hovedlederen i den nordlige delen av Romania og håper at vi skal finne en god løsning på dette snart. Planen er at jeg i nært samarbeide med to nære medarbeidere skal ha et bønneseminar i Baia Mare, før vi reiser til Bukarest for å se på arbeidet til Frantz Johansen. Der skal vi også undervise på sigøynervekkelsens bibelskole. Vi kommer snart tilbake med endelig avreisedato.

På dåpsgudstjenesten hvor de 440 ble døpt, gav også 90 personer til kjenne at de ville bli frelst, og over 100 av deltagerne opplevde å bli døpt i Den Hellige Ånd. Det er all god grunn til å fryde seg over det som skjer i Romania. Dette er vekkelse!

Frantz Johansen forteller at de kunne ha døpt flere, men selv om det var mange som utførte dåpshandlingen, var de ikke nok. Så de rakk ikke med mer enn 440!

Bildet er hentet fra det aktuelle dåpsmøtet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

HALLELUJA!

Anonym sa...

Det er fantastisk å lese om dette. Så herlig at Guds rike går frem blant sigøynerne. Jeg har lest noen av Gipsy Smith sine prekener, og det har gjort dypt inntrykk på meg. Skriv mer om dette!
Jan Roger

Anonym sa...

Så vakre de ser ut i hvite dåpskapper. Men det vakreste av alt er at de har bekjent sine synder, og blitt vasket rene i Jesu blod. Halleluja.

Anonym sa...

Björn Olav min vän,

Detta är off topic. Jag har svarat dig på Andys blogg.

Var välsignad!

Lars

Anonym sa...

Der skulle vi ha vært! Dette må ha vært litt av et dåpsmøte.

Bjørn Olav sa...

Takk Lars, jeg har svart deg på nevnte blogg. Måtte Herren rikelig velsigne deg og min hustru i Israel.

Bjørn Olav sa...

Til dere som fryder dere over det som skjer blant sigøynerne i Romania, vil jeg føye min stemme til et rungende, høyt trefoldig HALLELUJA. Gud er sannelig god. Det skal bli veldig spennende å se med egne øyne hva Gud gjør i dette landet for tiden. Et land som på mange måter er badet i bønn. I flere år nå har det vært en massiv bønneinnsats i Romania, og nå begynner vi å se ikke bare frukter, men et gjennombrudd. Sa jeg halleluja? Hvis ikke sier jeg det igjen: HALLELUJA!

Anonym sa...

BjornOlav,jag har kollat,men jag har inte fått någon e-post från dej.Kan du sända invitationen till mej en gång till?
Det måste vara något fel,att det inte har kommit.
Karin