torsdag, desember 11, 2008

Endringer på bloggen



Observante lesere vil ha lagt merke til at det er lagt ut flere linker på bloggen min. Dette er linker til andre blogger eller websider, som jeg har hatt glede av å følge en tid, og som jeg tror andre enn meg vil ha glede av å kikke innom. Selvsagt deler jeg ikke alt som skrives på de nevnte bloggene eller websidene, men jeg henter selv mye oppbyggelig fra disse sidene. La meg kort presentere dem:

Barnabasbloggen. En svensk blogg skrevet av Jonas Melin. Han blogger mye og godt om anabaptister, forsamlingen, Guds rike, misjon, evangelisering, menighetsplanting og disippelskap. Absolutt verd å lese.

Christian tape Ministry. Her finner du gedigen bibelundervisning av blant annet Stephen Kaung, en av Watchman Nee's nære medarbeider og av Lance Lambert, en bunnsolid bibellærer. Begge underviser mye om forsamlingen, Guds rike og Lance Lambert også om Israels profetiske betydning.

Floyd og Sally McClung. Spennende blogg om dippelskap, menighetsplanting, ledertrening, med utgangspunkt fra Sør-Afrika. Floyd McClung har bakgrunn som tidligere Europaleder for Youth With a Mission og som kommunitetsgrunnlegger.

The Common Life er nettstedet til Rocky Cape Christian Community, en anabaptistisk kommunitet i Australia. Foruten å få oppdaterte nyheter fra kommuniteten, finner du her flere bøker lagt ut på nettsiden som det er vel verd å ta en titt på. Ikke minst finnes det veldig mye bra historisk materiale om anabaptismen.

L'abri og Francis Schaeffer. To nettsteder gir god informasjon i arbeidet som drives ut fra L'Abri i Sveits og om Francis Schaeffers forfatterskap. Her er det mye å hente når det gjelder trosforsvar og konservativ bibeltro teologi.

George Verwer, grunnleggeren av Operasjon Mobilisering, blogger og legger ut filmer om sin tjeneste. Spennende, utfordrende og givende for alle som er interessert i pionermisjon.

Global Anabaptist Mennonite Encyclopedia Online. En ressursbank for alle som er interessert i radikalt kristenliv. Masse historisk materiale.

Andrew Shearman. Spennende blogg til menighetsplanter, mentor og veileder. Radikalt kristenliv i praksis.

Ellers håper jeg jo du fortsetter med å lese bloggene mine, som foruten denne også er:

http://www.martyrkirkensvenner.blogspot.com/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for at du har lagt ut disse interessante lenkene.

Selv satte jeg stor pris på å bli kjent med den tjenesten som Floyd McClung og hans kone står i. De har jo begge lang fartstid i Ungdom i Oppdrag. McClung har tidligere bodd i de verste strøkene av Amsterdam. McClung har også skrevet flere bøker som er oversatt til norsk. Nå i godt voksen alder har de altså havnet i Sør-Afrika hvor de etablerer et nettverk av husmenigheter.

Sjekk ut denne videoen: http://www.floydandsally.org/2008/09/07/four-minute-dvd-tells-all/

Stener

Bjørn Olav sa...

I løpet av dagen legges det ut tre linker til. Den ene til Derek Prince Ministries, de to andre er knyttet opp til David Wilkerson.

Jeg glemmer ikke den bibeltimen som Floyd McClung hadde på den første Love Europe konferansen Operasjon Mobilisering arrangerte i Offenburg i Tyskland for en god del år siden. Den gjorde et sterkt inntrykk på meg. Veldig spennende å se hva han driver med idag. Like entusiastisk som før, selv om han begynner å dra på årene! Det gir håp for oss som har passert 50!