fredag, desember 05, 2008

Et bedehus for alle folk i Jerusalem





I Kongens store by finner du Jerusalem House of Prayer for all the Nations. Stiftet av Tom Hess (bildet) og lokalisert oppe på Oljeberget. I dette bedehuset bes det 24 timer i døgnet, syv dager i uken. Og ikke bare for Israel, men for alle verdens nasjoner. Et stadig økende antall pastorer leder grupper av bedere til dette bedehuset. Her arrangeres det også en stor sammenkomst av bedere og lovsangere hvert år. "All nations convocation Jerusalem" arrangeres 18. september til 2. oktober neste år. Hit kommer lovsangsgrupper fra Israel, Brasil, Frankrike, Kina, India, Etiopia, Indonesia, Kasakhstan, Russland, Egypt og talere som Lance Lambert, John Mulinde, Sunday Adelaja bare for å nevne noen.

Vi har hatt kontakt med Tom Hess gjennom flere år nå, og har lært å sette pris på arbeidet han gjør med å be. Tom Hess driver også et forsoningsarbeid mellom israelere og palestina-arabere, og har sett mange under i den sammenhengen. En side ved bønnearbeidet i Jerusalem som vi spesielt er fascinert av er det som kalles World Wide Watch. Tom Hess og hans medarbeidere har delt verden inn i soner, etter portene inn til Jerusalem. Så kan man koble seg på og be spesielt for den sonen man tilhører. Hess har også skrevet en bok om dette hvor han hjelper leseren med relevant og fokusert bønneinformasjon. Det utgis også noe som kalles "The Watchmen's Journal", som kommer ut med fire nr i året, og som er en fantastisk ressurs for de som ønsker å holde seg oppdatert på det som skjer ut fra dette bedehuset verden over.

Det står jo at Guds hus skal være et bedehus:

"... dem vil jeg føre til mitt hellige berg og la dem glede seg i mitt bønnehus. Deres brennoffer og slaktoffer skal være til behag for mitt alter. For mitt hus skal kalles et bønnens hus for alle folk." (Jes 56,7)

Jesus selv siterer Jes 56,7 i Matt 21,13 og Mark 11,17.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Må hver en forsamling bli et bønnens hus for alle folk!

Må vært et kristen hjem bli et bønnens hus for alle folk!

Må hele Norge og Skandinavia ble dekket med bønn!

Bøy meg, bøy meg, bøy oss!

Bøy menigheten og frels verden!

Stener

Bjørn Olav sa...

Jeg ber sammen med deg om det samme!