tirsdag, desember 23, 2008

Nå inviteres det til "herlighetsfyllefest" turne



I går dukket det opp nok en epost som viser noe av vår tids begredelige og svært alvorlige tilstand i enkelte "kristne" sammenhenger. Den er også et tidtegn, fordi Jesus sa selv at den siste tiden skal være preget av forførelser. For ikke så lenge siden skrev jeg om et par personer som reiser land og strand rundt og spruter vann på folk, eller "maler" dem med en malerulle i ansiktet så vannet spruter. Jo, det er helt sant! Den invitasjonen jeg mottok i går er nok i samme kategori. Her inviteres det like så godt til "Herlighetsfylle-turne"! Tar man en liten titt på websidene til arrangørene møter vi det samme som ved de to andre jeg har omtalt tidligere. Den ene av arrangørene av denne "Herlighetsfylle-turneen" står med det jeg antar er en Bibel (man kan ikke være helt sikker på det i disse sammenhengene, for Guds ord forkynnes sjeldent eller aldri), og som later som om han er drukken av ånden. Legg merke til at jeg skriver ånden bevisst med liten å. Jeg reagerer sterkt på at ordet Guds herlighet brukes i denne sammenhengen. Hadde disse folkene fått et møte med Guds herlighet, hadde de nok kastet seg ned på sitt ansikt og bedt om nåde!

I det ene innslaget brukes ordet "ecstasy", joda jeg vet at det ordet kan forstås på ulike måter, men her spilles det bevisst på forståelsen av det narkotisk stoff som brukes i ungdomskulturen. Innslagene på disse nettsidene er preget av mennesker som hopper og spretter, raver rundt og oppfører seg som nettopp - gale.

Egentlig er det helt utrolig at mennesker kan gå på dette og tro at det representerer Den Allmektige Gud. Men tiden er slik at det meste går. Er det noe underlig at visse av oss søker tilbake til røttene til den kirken som Jesus grunnla? Jeg for min del orker rett og slett ikke mer galskap, støy, blasfemiske uttrykk, og etterligninger av det ekte og sanne.

Mer enn noensinne tror jeg vi må ta vare på den dyre skatten som er oss overlevert og betrodd: den apostoliske tro som bygger på Jesu fullbrakte verk på Golgata kors.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,jag tror att nu i den siste tiden,vi kommer att få se mera av sådana saker.
Bespottare som själva vill ta åt sig äran.
Jag satt nyligen och läste i Guds ord,att det som i världen var ringa det utvalde Gud,för att inget kött ska kunna berömma sig.
Det är som Paulus säger, "vi kan
inte berömma oss av något annat än Kristus och vad Han har gjort för oss!"
Må vi alltid få behålla barna skapet inför vår Gud,
först då,kan Han arbeta genom oss,
genom att "Han växer till och vårt jag förminskar!

Jag vill önska dej och din familj BjornOlav En God Jul,och Ett Gott Nytt År!
Det samma önskar jag alla bloggens läsare!
"Låt oss Tillbe och ge vår Hyllning till Jesus!Han är Värd Allt vårt lov!"
Karin

Anonym sa...

Det er bare en ting å si om dette: kvalmende! Elsk ikke verden, sa Herrens apostel Johannes. Det ser ut til at filosofien blant disse pinsekarismatikerne er "bli så lik verden som mulig!"