fredag, januar 16, 2009

"... besluttet å åpenbare sin Sønn i meg..."



Denne betraktningen av den kinesiske husmenighetslederen Watchman Nee (bildet) velsignet meg så mye, at jeg gjerne vil dele den med bloggens lesere:

"etter sin gode vilje besluttet å åpenbare sin Sønn i meg.." Gal 1,16

Selv om jeg kunne, så ville jeg ikke bytte med disiplene, ikke engang på Forklarelsens berg. Den Kristus de levde sammen med, var en Kristus begrenset av tid og rom. Var Han i Galilea? Da kunne Han ikke samtidig være i Jerusalem. Var Han i Jerusalem? Da lette en forgjeves etter Ham i Galilea.

Men i dag er Kristus verken begrenset av tid eller rom, for Han lever i kraft av et liv uten begynnelse eller slutt, og det har vært en glede for Gud å åpenbare Ham mitt hjerte.

Han var med dem noen ganger. Meg er Han alltid med. De kjente Ham i et menneskets skikkelse, så Ham, rørte ved Ham, levde i nær kontakt med Ham. Jeg kjenner Ham ikke på denne måten, og likevel kjenner jeg Ham i sannhet, for jeg kjenner Ham slik Gud ville Han skulle kjennes. Har Han ikke gitt meg visdoms og åpenbarings Ånd til kunnskap om Ham?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Bjørn Olav! Halleluja! Hvilken velsignelse og dybde. En suveren påminnelse på mårran.

Anonym sa...

Frid BjornOlav;
Härligt att läsa det du skriver idag! Har du fått mitt mail?
Guds Välsignelse!
Karin

Anonym sa...

Hei, Bjørn Olav.

Jeg ser du har en link til Paul Washers hjemmeside her på bloggen din.

Jeg har oversatt den ene talen hans, med tittelen "shocking message", som du sikkert har hørt om. Men heartcry misjonssamband kan ikke godkjenne oversettelsen, slik at jeg kan legge den ut, for de har ingen måte å kontrollere den på.

De trenger en godkjent kontakt som kan gå god for oversettelsen for dem, men de har ingen foreløpig.

Kunne du ha blitt en godkjent kontakt for dem, eller vet du om noen andre som kan bli det?

Mvh,
Jostein

Bjørn Olav sa...

Karin

Jeg svarer på eposten i morgen. Fredagen var jeg stort sett sengeliggende på grunn av kraftige hjerterytmeforstyrrelser.

Bjørn Olav sa...

Jostein - hjertelig velkommen til bloggen. Det gleder meg stort at du har oversatt denne viktige talen. Jeg vil svært gjerne se nærmere på oversettelsen, og på muligheten til å kunne bli en godkjent kontakt for dem. Du når meg via:

bolahans@online.no

Anonym sa...

Hei igjen, og tusen takk for velkomsten og positivt svar :).

Jeg har nå sendt talen til e-mailen din.

Det gjør meg vondt å høre at du har problemer med hjerterytmen. Jeg håper det ikke er altfor alvorlig?

Gud velsigne deg!

Mvh,
Jostein.