tirsdag, januar 27, 2009

Pensjonist har vitnet om Jesus til mer enn 11.000 siden 2005



Pensjonert baptistpastor Ted Cotton(bildet) har vitnet for mer enn 11.000 mennesker, siden han i 2005, hørte en forkynner utfordret tilhørerne sine til å vitne om Jesus for 100 personer i løpet av et år. 85 åringen håper å ha klart å vitne for 50.000 før han dør!

Pastor Ted Cotton nådde en milepæl 1. juledag. Da hadde han vitnet for 10.000 mennesker. I løpet av den andre uka i år hadde han vitnet for enda 1.000 mennesker. "Hvis Gud lar meg leve lenge nok, er målet mitt 50.000," sier han. Hvor han enn går spør han folk om de kunne tenke seg å lese en kort bønn som Cotton forteller forvandlet hans liv for mer enn 70 år siden. Bønnen på kortet lyder slik:

"Kjære Herre Jesus, jeg vet at jeg har syndet og har gjort gale ting. Vær så snill å tilgi min synd, og gi meg evig liv. Jeg stoler nå på deg Herre Jesus som min Frelser. Hjelp meg til å vokse i min relasjon til deg, slik at jeg kan bli en kristen slik som du ville at jeg skulle være. I Jesu navn. Amen."

Ted Cotton skriver logg hver dag, så han kan holde regnskap med hvor mange han vitner for. Til å begynne med vitnet han for fem eller 10 personer i uka. Så økte han på. Nå går han rundt med 40 eller 50 slike bønnekort som han deler ut hver dag. Bare i byen hvor Ted bor har 6.000 mennesker lest denne bønnen, og han kjenner til mange som leser den hver dag.

Det var i 2005 på Northwest Baptist Convention i Spokane, at en av talerne utfordret sine lyttere til å vitne om Jesus for 100 personer i løpet av et år. Pastor Ted Cotton tok utfordringen. Han nådde målet sitt i løpet av seks måneder. I april 2007 hadde han vitnet for 2.500 mennesker. Flere har kommet til tro på Jesus gjennom dette arbeidet.

Kanskje en ide for andre? Man behøver ikke være pensjonist for å gjøre dette! Men Gud bruker i aller høyeste grad pensjonister også. Det er Ted Cotton er glimrende eksempel på.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lånte artikkelen din og la den ut på http://www.blessweb.no.

Takk for at vi kan kopiere dine stykker.

EW

Bjørn Olav sa...

Værsågod! Det er hyggelig at også andre kan bruke stoff fra denne bloggen. Det er greit å få vite om det, og at kilde oppgis.

Anonym sa...

Takk for at du inspirerer og utfordrer Bjørn Olav. Så enkelt(eller vanskelig....) kan det altså gjøres, å vitne og fortelle om evangeliet. Vi har en stor misjonsmark også rett utenfor stuedøra!
Hilsen
Thomas i S.

Anonym sa...

Jeg liker sørstatsbaptistene, konservative, bibeltro og misjonsorienterte!

Mvh.
Cato

Anonym sa...

Flott innlegg! Jeg refererte til saken i bloggen min på outreach.no.