søndag, februar 22, 2009

Martyrkirkens venner intensiverer bønnearbeidet



Vi kjenner nå at vi skal ta nye skritt i arbeidet med Martyrkirkens venner. Behovet for å skaffe den lidende kirke flere forbedere er stort, etter hvert som forfølgelsen av kristne øker på. Vi vil derfor med det første lansere spesielle nasjonale bønnekampanjer for enkelte land og i enkelte tilfeller også for personer. Her vil vi utfordre menigheter i Norge til å påta seg spesielt bønneansvar, for spesielle land og geografiske områder i disse landene. Mye av fokuset vil rettes mot de muslimske landene, men vi ser også en økende forfølgelse av kristne i de tidligere sovjetiske republikkene.

Vi er i ferd med å lansere et eget adopsjonsprogram spesielt rettet mot forfulgte pastorer, deres familier og deres menigheter. Vi håper også at vi skal kunne bli i stand til å hjelpe disse økonomisk.

Vi kommer tilbake med mer informasjon senere. I mellomtiden kan du hygge deg med ny lay out på nettsiden til www.martyrkirkensvenner.blogspot.com Takket være min datter og sønn har nettsiden blitt betraktelig forbedret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg ser frem til veien videre med Martyrkirkens venner. Spennende!

Stener

Anonym sa...

Tusen takk for at du nevnte meg i bloggen, var kjempe koselig å lese :) ser fem til dette spennende prosjektet :) trist at det må være sånn i verden :( kjempe glad i deg pappa og kjempe stolt av deg som alltid :) God natt :) klem :)

Bjørn Olav sa...

Stener!

Takk. Dessverre er det bruk for Martyrkirkens venner. Forfølgelsen av de kristne blir bare verre mange steder. Jeg kjenner på en dyp takknemlighet, de de menneskene jeg er blitt kjent med gjennom den lidende kirken. Jeg håper Martyrkirkens venner skal åpne manges øyne, så vi får mange nye bønnepartnere.

Bjørn Olav sa...

Tusen hjertelig takk, Benedicte for at du hjalp meg. Du er svært flink med data, layout og er en aldri så liten kunstner. Gud har gitt deg mange gaver. Takk for at du velsigner meg med dem.