fredag, februar 20, 2009

Salig er tørsten - seminar i Oslo om klassisk spiritualitet



Storsalen menighet i Oslo i samarbeide med tidsskriftet Strek inviterer til en dag for å bli kjent med hva klassisk spiritualitet går ut på.

Dato: 7. mars 11.00-19.00

Arrangementet er blitt kalt "en praksisdag for det indre livet".

I kirkens 2000 årige tradisjon og kilder er det mye hjelp å hente for den som vil søke inn til margen i livet med Gud.

Det vil bli ulike seminarer:

ARNFINN HARAM (Dominikanerordenen) Bønnerytme

HILDE SANDEN (Metodistkirken) Kontemplativ bønn

VIRVE TYNNEMARK (Diakonissehuset) Tilbakeblikk - hvor er Gud i livet mitt?

SVEIN AASMUNDTVEIT (Frikirkens Studiesenter) Keltisk spiritualitet og bibelmeditasjon

ASLE FINNSETH (Magasinet Strek) Urkilder, åpent mot vår tid.

BJØRN OLAV HANSEN: Jesusbønnen

(Fader Johannes i Den ortodokse kirke skulle opprinnelig ha seminaret om Jesusbønnen, men er forhindret fra å gjøre det, og har bedt meg om å holde det i hans sted).

Sett av denne dagen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dette høres ut som et spennende dagsseminar som jeg gjerne er med på.

Morten Tobias sa...

Ja dette virket spennende, men kan dessverre ikke delta, da jeg ikke er der det skjer, når det skjer.

Men legg gjerne ut talen din om Jesusbønnen. Er litt nyskjerrig på den. Skjønner ikke helt hva det går i..

Anonym sa...

Ska försöka skriva mitt inlägg på rätt plats nu!

Ja,BjornOlav,det skulle vara helt ljuvligt att få vara med om dessa seminarier!

Har varit inne på Bed.nu,och läst om David Wilkerssons senaste profetia! Även Åke Forslin hade skrivit om två skakande upplevelser!
Läs gärna detta!
Karin

Ps. BjornOlav,kan du ta bort mitt inlägg i nästa blogg?

Anonym sa...

Dette kan bli noe nytt og givende for meg hvis jeg blir med! Jeg tenker på noen ord av Paulus: ”Må dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden, ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap.” Efeserne 3,18-19a.

Veldig ofte kan vi kristne sitte i våre båser (Vi kaller båsene menigheter.) og ikke bry oss om hva som foregår i de andre båsene. Men Gud gjør ting i flere sammenhenger, og derfor kan vi lære av hverandre.

Jeg skal se om det passer meg å bli med. Takk for tipset, Bjørn Olav!

Bjørn Olav sa...

Du får si fra om du skal dra. Jeg skal sannynsligvis kjøre med bil, så da er det plass til flere.