tirsdag, februar 10, 2009

Status: Det blir ikke noen innleggelse på Feiring - ennå



På ettermiddagen i går fikk jeg beskjeden jeg vel hadde ventet meg: Det blir ikke noe operativt inngrep på Feiringklinikken onsdag. Den behandlende legen der har bestemt seg for å utsette det hele. Blødningene i magen må stanse. Det er blitt mindre av dem. Fortsatt kaster jeg opp flere ganger om dagen. Jeg må være så ærlig å si at jeg er skuffet over at det ble slik. Når jeg kan legges inn på Feiringklinikken igjen er helt i det blå. Nå er jeg mest sliten, forferdelig sliten.

Takk til alle dere som har skrevet oppmuntringer på bloggen, og som har bedt og som har skrevet eposter. Det har betydd mer enn dere aner. I en fase som dette blir man ekstra sårbar, livet kjennes litt skjørt. En blir litt tussete, og tårene kommer så lett. En blir ydmyk overfor det Forkynneren skriver: "Tenk på din skaper før sølvsnoren slites over ... før støvet vender tilbake til jorden og blir som det var før, og ånden vender tilbake til Gud, som gav den." (For 12,6-7)

En sølvtråd. Den er ikke akkurat tykk. Men jeg er så glad for å få leve. Livet er en gave, selv i motbakkene. Disse dagene har jeg tuslet rundt i huset og kjent på takknemlighet, selv om livet spiller sordin for tiden.

Hva som skjer videre nå - vet jeg ikke. Jeg håper og ber om at blødningen stanser, at hjertet kan slå roligere, jeg kan sove om natten og at jeg slipper å være så sliten og ustø. Og jeg fortsetter å be om full helbredelse. Igjen: takk til alle dere som står med meg og ber. Hvilken gave og hvilken velsignelse dere er. Måtte Herren rikelig velsigne dere alle.

Og måtte Han gi oss sin fred.

Hvilket innholdsmettet ord det er: fred.

Det er nesten like vakkert som kjærlighet.

Kanskje vakrere.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Bjørn Olav. Vi får tro at vi får velsignelser fra din blogg de kommende år, hvis Herren drøyer.

Noen har det tøffere enn andre, Men du er høyt elsket av Herren Jesus. Og en gave til oss andre evighetsvandrere.

Det er bare å holde motet oppe. Det er nok flere som husker på deg og deler dine lidelser.

Paulus sa "om et lem lider, da lider alle lemmene med" (!.Kor, 12,26)

For av og til når jeg leser det du skriver kommer Job sine ord meg i hu. "Når de var motløse, smilte jeg til dem. Mitt ansikt lys kunne de ikke formørke"!

En liten hilsen på mårrakvisten fra Guds ord. Må Guds fred fylle din dag.

Anonym sa...

BjornOlav;
förtrösta på Herren!
Han har allt i sin hand!Vi förstår inte alltid Hans vägar,eftersom de är dolda för oss!

Har du lyssnat på sången som jag skrev om?Om inte,så skriv
;Var jag går i skogar berg och dalar med Curt och Roland.
Då kommer det på skärmen opp en svart ruta,och sången börjar.
Jag bara vet att du kommer att bli välsignad av den BjornOlav!

Jag ringde i går opp en dam jag brukar besöka,som är sängliggande numera,och rullstolsbunden och mycket sjuk,och spelade den här sången via telefon,å hon blev så glad,och jag själv blev välsignad.

Här är en annan sång som Mahalia Jackson sjungit;
I am weak but Thou art strong
Jesus keep me from all wrong!
I,ll be satisfied as long,
as i walk,let me walk close to Thee!

Just a closer walk with Thee,
Grant it Jesus,is my plea;
Daily walking close to Thee.
Let it be,Dear Lord,let it be!

Jesus loves you! Yes He realy loves you!
Karin