søndag, mars 15, 2009

Når hele livet blir en tilbedelse



Third Way Cafe har en presentasjon av ulike stemmer fra ulike kanter av verden. I dag leste jeg noe som Joanne (bildet) fra Canada har sagt, som jeg synes det er all grunn til å tenke nøye igjennom. Hør bare:

"De tidlige anabaptistene sa tilbedelse er vårt hverdagsliv. Å møtes søndag formiddag er bare en kulminering av en ukeslang begivenhet. Når jeg var ute med det som kalles Service Adventure, så ble jeg spurt om hvorfor. For meg var det slettest ikke noe usedvanliglig med det å gi et år av mitt liv for å tjene andre. Det var bare en del av et liv i kontinuerlig tilbedelse."

Hver dag burde jo være en dag hvor vi tilber Herren, og søker å ære Hans navn ved det liv vi lever. Å skille mellom hverdager og søndager skaper ofte et kunstig skille i våre liv. La oss leve for Herren alle dager - alle slags dager.

Ingen kommentarer: