mandag, mars 16, 2009

"Vi vil bli som pappa. Vi håper mannen som gjorde dette lærer Jesus å kjenne!"



1.900 mennesker deltok i begravelsen til pastor Fred Winters. Pastor Winters ble skutt ned og drept i forbindelse med gudstjenesten forrige søndag.

Enken til Fred Winters, Cindy, fortalte den store forsamlingen at hun nektet å huse hat, og at begravelsesdagen var en festdag for hennes mann:

"Jeg nekter å la Satan vinne. Han skal ikke få stjele min glede, han skal ikke få stjele min pasjon, han skal ikke få stjele mitt ønske om å spre Guds ord, jeg kommer ikke til å hate. Fred og jeg snakket så ofte om hvordan Gud arbeider i denne menigheten. Han gjør utrolige ting. Ingenting er forandret. Vår visjon er fremdeles den samme."

Cindy Walters talte i 20 minutter. Hun sa blant annet:

"Jeg kommer til å fortsette som før med vårt misjonsarbeid, som jeg vet at dere også vil. Jeg skal overleve."

Hun siterte sine døtre, på 11 og 13 år, som har sagt: "Vi vil bli som pappa. Vi håper at mannen som gjorde dette lærer Jesus å kjenne."

Mot slutten av talen, i det hun pekte mot himmelen, sa hun:

"Søndag var ikke dødens dag, men en festdag, den beste i Freds liv. Mannen min døde ikke på søndag. Han ble forfremmet."

Pastor Fred Walters var pastor for First Baptist Church i Maryville, en menighet blant Sørstatsbaptistene, og var kjent for både sin dyktige bibelforkynnelse, sin humor og var en pastor som elsket å være hyrde for sin forsamling. Han vil bli dypt savnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BjornOlav,och vänner på bloggen.
Jag ber om förbön för min käre make,som ska till läkaren i morgon och genomgå en röntgen av kranskärlen i hjärtat!Vidare så ska det bestämmas om det behövs vidga kranskärlen,genom ingrepp.
Så kära vänner,jag ber om förbön
för min Älskade make!
Karin

Bjørn Olav sa...

Har nettopp kommet hjem fra Vestlandet, og så denne meldingen. May Sissel og jeg tar med oss din kjære i våre forbønner i kveld, og i morgen.