lørdag, mai 30, 2009

Tørster du etter Kristus?



Magnus Malm forteller i et intervju med Vårt Land i dag om en kvinne som satt i en sovjetisk fangeleir. Hun kunne fortelle at hun overlevde på grunn av tørsten etter Kristus. Ikke på grunn av troen.

"På den siste dagen, den store dagen i høytiden, sto Jesus fram, ropte ut og sa:

Om noen tørster, han skal komme til Meg og drikke. Den som tror på Meg, som Skriften har sagt, ut fra hans indre skal det flyte strømmer av levende vann.

Men dette sa Han om Ånden, Den som skulle bli gitt dem som trodde på Ham." (Joh 7,37-39a)

"For Jeg skal øse vann over det tørste og strømmer over det tørre. Jeg skal utøse Min Ånd over din ætt og Min velsignelse over dine etterkommere. De skal spire opp mellom gresset, som popler ved vannbekker. En skal si: Jeg hører Herren til. En annen skal kalle seg ved Jakobs navn. En annen skal skrive i sin hånd: Tilhører Herren, og får Israel som hedersnavn." (Jes 44,3-5)

Hvor tørst er du i dag?

Ingen kommentarer: