mandag, juni 08, 2009

Kast din byrde på Herren



Dette er noe å ta med deg inn i en ny arbeidsuke:

Elisabeth Elliot (bildet), enken etter Jim Elliot, en av misjonærene som prøvde å nå Aucaindianerne i Sør-Amerikas jungel, og som alle led martyrdøden, skrev en gang følgende:

"Dagen i dag er min. Morgendagen er ikke min business. Hvis jeg stirret med angst inn i fremtidens tåke, da ville jeg anstrenge mine åndelige øyne slik at jeg ikke kan se klart det som kreves av meg i dag."

Jeg ber for tiden om følgende:

At jeg må få nåde og visdom til å søke Guds rike først. Det gir meg den bonus at Herren selv har tatt på seg ansvaret for å forsørge meg og mine. Da kan jeg kaste alle mine bekymringer på Ham.

Jeg er blitt så glad i dette Gudsnavnet: El Shaddai - den Gud som er mer enn nok.

I Salme 55,23 leser vi:

"Kast din byrde på Herren, og Han skal holde deg oppe. Aldri i evighet skal Han la den rettferdige rokkes."

Halleluja!

Litt av et løfte dette, venner.

1 kommentar:

Karin sa...

Så härligt att läsa detta BjornOlav!Det är verkligen något att ta till sej!
Att Kasta vår börda på Honom,som har omsorg om oss!
Ja till detta säger jag också verkligen "AMEN HALLELUJA"!
Karin