torsdag, juli 30, 2009

Godta meg, Herre



Jeg ber en bønn av Esther de Wahl (bildet), som hjelper meg i den prosessen jeg er i for tiden. Kanskje den kan være til hjelp for noen andre også?

Godta meg, Herre, akkurat slik jeg er, i min skrøpelighet, i min manglende evne, i mine motsigelser og min forvirring.

Godta meg slik jeg er sammensatt, med alle de uharmoniske strømningene som trekker meg i så mange retninger. Godta alt dette, og hjelp meg så til å leve med det jeg er, slik at dette kan bli min vei til Gud.

Godta spenningene i meg, og hjelp meg til å holde dem smmen, slik at jeg kan lære å leve fullt ut og fritt.

La meg få leve som et helt menneske, ikke revet i stykker, men i stand til å finne den balanse og harmoni som vil tillate meg å oppdage mitt indre likevektspunkt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det er vel heller snakk om vi godtar Gud.?

La ikke min vilje skje men din vilje fader som er i himmelen.
Vi syter så mye over våre egene små problemer mens Gud har en verden full av umulige barn som ikke vil bli voksene i ånden.
Det hele handler om å følge Guds vilje som er å glemme seg selv.
Fokuset på håpløsheten for ett fritt kristus menneske må vi legge bak oss.
Protistantisk dyrkelse av håpløshet skaper ingen Paulus idag.
Ta opp ditt kors og storm frem mot seiers tronen der dem som handler istedenfor tanker om egen betydning i Gud er dem som skaper himmelriket på jorden.

Broderlig i kristus

Bjørn Olav sa...

Det er vel litt forskjellige sider ved dette. Det største er jo at Gud godtar oss gjennom Kristi soningsoffer på korset. Så handler det om våre egne erfaringer som menneske, i ulike faser av livet. Jeg dras feks både mot fellesskap, og mot stillhet og tilbaketrukkethet. Hvordan leve med dette som tilsynelatende er motsigelser? Det er hva dette handler om.

Anonym sa...

AMEN!!

Hilsen karin.