lørdag, august 15, 2009

Jesunavnet for sterk kost for den rødgrønne delegasjonen




Det er interessant å merke seg hvor mye oppstuss det kan bli når navnet Jesus nevnes. Representanter fra Miljøverndepartementet la ned forbud om at salmen "Jesus dra meg til ditt hjerte" skulle bli spilt da representanter for den rød-grønne regjeringen torsdag skulle åpne Breheimen nasjonalpark. Den lokale musikkgruppa "Kyrkjemusikarne", hvis repertoar har sin basis i folkemusikken, øvde da representanten for Miljødverndepartementet dukket opp og ga beskjed om at de ikke kunne spille denne sangen ettersom folk skulle spise og kose seg! Var vedkommende redd for at noen skulle bli støtt? Ikke usannsynlig. Det er en stor forlegenhet ute blant folk om man skulle nevne navnet "Jesus". Det er ok å snakke om Gud, for det kan jo bety hva som helst. For den rødgrønne regjeringen som har vist en slik antikristen politikk disse fire årene var nok Jesus for sterk kost.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I de rødgrønne så har du Solheim som har gjennom sitt "freds" arbeid produsert ingenting i Sri Lanka. Jeg kjenner ikke til en ting som han har gjort som er faktisk er gjennomført. Så har du frøken SV som er finansminister. Dette er jo et parti som ordner penger til sine egene, et parti som har så liten valgoppsluttning bland nordmenn at de går til utlendingene for å sanke stemmer. Hadde Jens avskaffet disse dårene så hadde jeg stemt AP.

Anonym sa...

Denne regjeringa tåler nok ikkje å høre om Jesus.

Anonym sa...

Da vet jeg hvilken partier jeg IKKE skal stemme på.