torsdag, september 24, 2009

En lønn i hagen


I dag plantet min sønn og jeg en lønn i hagen vår. Lønntreet er en gave fra en for meg ukjent baptist nord i Romania. Han bor i ytterst fattige kår. Men han ville dele gleden over et tre med meg. Tenk det! En god venn av meg, som nylig var på reise i Romania, tok det med hjem til Norge. Og nå står det lille treet plantet utenfor huset vårt. Det skal visstnok kunne bli 25 meter høyt, men ikke i min levetid! :D

Jeg er så glad i trær. Det har sikkert sammenheng med at jeg er vokst opp med skogen som nærmeste nabo. Som liten kunne jeg bare krabbe ut av vinduet på rommet mitt, og løpe rett ut i skogen hvor det store eventyret fantes. Bartrær og løvtrær - begge har sin sjarm. Å høre vinden suse i dem, eller rasle i bladene, enten det skjer i fønvind eller i storm - det er herlig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flott gave! Som vil stå der i mange år og glede både deg og de som kommer etter deg...
Tove O