torsdag, september 10, 2009

Kraften i blodet



Jeg brukte deler av den vakre septemberdagen i går på Mamre. På dørtrammen til bønnekoia satt jeg med en gammel sangbok og sang salmer om Jesu blod. I de nye sangbøkene er de sangene blitt borte, med få unntak. Jeg undres hvorfor? Er det fordi budskapet i dem er støtende? Men mishandlingen av Jesus og Hans død på korset var ikke vakker. Det var blodig alvor. Vi ser da grusomheter hver eneste dag på TV skjermen. Er det fordi språket er full av "Kanaan-ord" og ikke søkervennlige? Men vi må da lære oss "dataspråk" for å kunne lese en instruksjonsbok i bruk av hjemme PC.

Det blir helt feil når sangene og salmene om Jesu blod er blitt borte. Hvorfor?

Svaret får du her, av apostelen Peter:

"For dere vet at det ikke var med forgjengelige ting, med sølv eller gull, dere ble kjøpt fri fra den dårlige ferd som var arvet fra fedrene, men med Kristi dyrebare blod, som blodet av et feilfritt og lyteløst lam." (1.Pet 1.18-19)

Ingenting - ingenting annet enn Jesu Kristi blod kan frelse oss. Absolutt ingenting annet.

Det forstod legendariske Mahalia Jackson. Lytt, og bli velsignet!

2 kommentarer:

KuleKnut sa...

Jeg simpelthen elsker Mahalia Jackson. Har hørt på henne siden jeg var liten gutt og far kjøpte en dobbeltplate på vinyl der Mahalia synger gamle gospelsalmer, og hun har vært til stor stor inspirasjon for meg frem til dags dato.

Morsomt at du legger ut et klipp fra denne fantastiske gospel legenden, og du kunne ikke skrevet det bedre, "lytt, og bli velsignet"

Roy1 sa...

Hvilken mektig sang av Mahalia Jackson. Ja det er bare Jesus sitt dyrebare blod som kan rense oss fra all vår synd. Halleluja!