onsdag, september 09, 2009

Vekkelsen i Kina - det nærmeste vi kommer urkirken?



Vekkelsen i Kina er kanskje det nærmeste vi kommer det liv som fantes i urkirken. Den har alle "ingrediensene": samdrektig inderlig forbønn, mennesker i radikal etterfølgelse av Jesus, kraftig forfølgelse, sterk lovsang, overgivelse til misjon, tegn og under, martyrer.

Vekkelsen berører nå over 100 millioner mennesker og omfatter flere enn de som er medlemmer av kommunistpartiet.

Se denne videoen og bli berørt. Til alle dere som ikke leser engelsk, se den likvel. Du får med deg mye likevel, ikke minst den sterke bønnenøden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Bjørn Olav!

Guds Fred

Dette var gripende og dypt berørende.
Tusen takk for at du delte denne videoen.

Velsignet være du av Herren.

Hilsen med 2.Krøn 32,7:
"Vær frimodige og sterke, frykt ikke og være ikke redde for kongen i Assyria, og hele den hæren han har med seg! For det er en større med oss enn med ham!"

I Jesu navn,
Eva

Anonym sa...

Får vi som lever i dag oppleve tilsvarende vekkelse her i landet.

Mange har profetert om vekkelse her i Norge (bl.a på Oase-stevnet i sommer). Hvorfor lar vekkelsen vente på seg? Gjør alle disse profetiene oss lunkne p.g.a at vi tror at vekkelsen snart er her?

Det er tid for full overgivelse til Herren!

En tro som ikke er verd å dø for, er heller ikke verd å leve for.....

Stener

Bjørn Olav sa...

Takk, Eva, for de gode ord. Bibelordet tar jeg med meg i dag og i dager som kommer. Skal på sykehuset til nye undersøkelser i morgen og torsdag i neste uke. Så disse ordene er gode å ha med da.

Bjørn Olav sa...

Stener:

Du skriver: "En tro som ikke er verd å dø for, er heller ikke verd å leve for....."

Det kan ikke sies bedre. Og det burde få noen og en hver av oss til å tenke. Er min tro verd å dø for?

Jeg er litt avventende til dette med disse store vekkelsene som skal komme. Jeg tror ikke Herren sender oss vekkelse, før vi vender om fra våre synder. Før Ånden har skapt syndenød i våre hjerter. DET kan vi be om!

Anonym sa...

Jeg fant dette sitatet på Åpne Dører sin hjemmeside som jeg synes passer veldig bra når vi snakker om vekkelse:

"En kristen uten brann i sitt hjerte kan vanskelig varme andre rundt seg."


Jeg fikk noe å tenke på.....


Stener