fredag, oktober 16, 2009

Forsvarsministeren sier norske soldater må være forberedt på å drepe barn!


Jeg vet ikke helt om jeg hører riktig, så jeg må få med meg oppsumeringen av Dagsrevyen. Men der hører jeg det igjen: Norges forsvarsminister sier norske soldater må være forberedt på å drepe barn!

Joda, vi snakker om fenomenet barnesoldater. Men likevel. Skal vi sende våre egne ungdommer til Afghanistan for å drepe barn? Skal norske skattekroner - mine skattepenger, dine - brukes til å frarøve barn deres liv? Barn som er blitt tvunget, manipulert og frarøvet sin barndom. Er vi virkelig forberedt som nasjon og som enkeltpersoner at norske soldater tar livet av barn? Neppe.

Så hva gjør vi med dette? Overlater problematikken til andre? Lar være å bry oss? Synes vi det er greit det forsvarsministeren sier? Eller protesterer vi?

Jeg synes ikke dette er greit, og vi protest vil foreligge i form av en epost mandag. Det er det minste jeg kan gjøre. Forsvarsministeren er medlem av Den norske kirke. Hun reagerte med å bli svært så oppbrakt når Kristenfolket.no ble lansert. Hvordan forener hun sin kristentro med å forsvare at norske soldater dreper barn? Blir hun like oppbrakt over dette?

Bildet er hentet fra Unisef's nettside og viser barnesoldater som legger fra seg våpnene sine.

Ingen kommentarer: