tirsdag, oktober 27, 2009

Mer om sjikane og trussler


Som jeg skrev på bloggen i går utsettes min familie og jeg for et hensynsløst og særdeles grovt angrep om dagen. Bare i går skrev en person over 20 innlegg i løpet av en drøy time. Det samme skjedde for bare noen få dager siden.

Innleggene er svært hatefulle og truende. Jeg har ikke sett denne type innlegg før. Noen av dem er også rasistiske.

Det er ikke bare jeg som angripes, men også vår nærmeste familie. Vi latterliggjøres fordi vi sliter med alvorlig sykdom, og vedkommende ber om at vi skal rammes av enda verre ting. Vedkommende fryder seg over sykdommens følger for våre liv. I tillegg hånes vi fordi vi tror på Herren Jesus, og særlig fordi jeg har gitt uttrykk for mine synspunkter i kontroversielle spørsmål.

Det groveste er likevel de trusslene vedkommende setter frem mot at jeg og vår familie skal tas, og at vedkommende følger med oss og vil slå til når vedkommende finner anledning.

Samtlige innlegg fra vedkommende er, med noen få unntak, slettet. Jeg har også gitt vedkommende beskjed om at han eller henne ikke får noe mer på trykk. Skulle vedkommende i dag og i dagene som kommer fortsette sjikanen og terroriseringen av vår familie, ser jeg meg nødt til å offentliggjøre vedkommendes IP og hjemstedsadresse her på bloggen. Vi kjenner til fylket og kommunen vedkommende bor. Nettleverandøren blir varslet i dag, og saken er oversendt politiet. Politikammeret her på stedet har nylig ansatt to personer som jobber med denne type saker.

Vi takker for alle gode kommentarer vi har fått fra lesere som føler med oss, og for all forbønn. Jeg innrømmer at dette er slitsomt, og legger ei tung bør til en allerede vanskelig sykdomstid i familien.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er ille.Vi får håpe at denne personen besinner seg.Men det finnes onde mennesker som vil andre vondt.Vi får be om at dere blir beskyttet.

Anonym sa...

Det er noen spesielle vers i Bibelen som har gjort meg godt, og som jeg har lært meg å stole på. Jeg har selv fått hvile gjennom dem. Det er noen løfter Herren IKKE vil gå ifra:

Matt 11:28 Kom til mig, alle som strever og har tungt å bære, og jeg vil gi dere hvile!


Jes 41:10 Frykt ikke, for jeg er med dig! Se dig ikke engstelig om, for jeg er din Gud! Jeg styrker dig og hjelper dig og holder dig oppe med min rettferds høyre hånd.

I Ordspråkene står det så fint:

3,24: Når du legger deg, skal du ikke frykte. Og når du har lagt deg, skal din søvn være søt.
25 Du skal ikke engste deg for uventet skrekk, eller for uværet når det kommer over de ugudelige.
26 For Herren skal være DIN tillit, og han skal bevare din fot så den ikke blir fanget.

Det står også noe i Ord 4:
18 De rettferdiges sti er som et strålende lys, som blir klarere og klarere til det er høylys dag.
19 De ugudeliges vei er som det dype mørke, de vet ikke hva de snubler over.

4 Mos 6:24 Herren velsigne dig og bevare dig!

25 Herren la sitt åsyn lyse over dig og være dig nådig!

26 Herren løfte sitt åsyn på dig og gi dig fred!


Mvh.: Birgir

Anonym sa...

Kjære Bjørn Olav!

Guds Fred

Ber om blodets beskyttelse for deg og dine. Om seier i Jesu navn.

Hilsen med Haggai 1,13: "Da sa Haggai, Herrens sendebud, i Herrens ærend til folket: Jeg er med dere, sier Herren".

Vær frimodig og velsignet i Jesu navn.

Vennlig hilsen Eva

Peter sa...

Hei Bjørn Olav, slikt er selvsagt helt uakseptabelt og jeg synes det er flott at dere har sendt saken over til Politiet.

Guds fred til deg og din familie :-)

Karin sa...

Josua 1:9Se jag har bjudit dej att vara frimodig och oförfärad,så var nu ickeförskräckt eller försagd,ty Herren din Gud går själv med dej,och är med dej i allt vad du företager dig!
Frukta ej BjornOlav för detta,för Herren har sett allt som du och din familj är utsatta för!
Han ska hjälpa dej!
Karin

Anonym sa...

Kjære Bjørn Olav

Takk for at du skriver denne bloggen, som er til sterk velsignelse for så mange. Bloggen er virkelig en tjeneste du gjør for Gud! Måtte Gud styrke deg med kraft til å fortsette. Han hjelper deg så du og dine ikke mister motet.

Vennlig hilsen fra Leif Erik

Bjørn Olav sa...

Takk for all støtte og forbønn i en vanskelig tid. Vi er nå ganske sikre på at vi vet hvem det er som skriver disse innleggene. Vedkommende er en kjent jødehater, og motstander av Bibelen.

Anonym sa...

Det er godt at du vet hvem det er. Vi vet også at den eneste som har vært skadelidende av den forkynnelsen du har, er han som ifølge Jesus heter djevelen og satan.

Mvh.: Birgir