tirsdag, november 24, 2009

John Michael Talbot til Norge?


Jeg har lenge drømt om å få John Michael Talbot (bildet) til Norge. Her til lands er han nok aller mest kjent for sine mange innspillinger med nydelig lovsangsmusikk, en musikk som brukes i mange kristne sammenhenger.

Men John Michael Talbot er også grunnleggeren av og abbed for kommuniteten Brothers and Sisters of Charity i Eureka Springs i Arkansas, USA. Hit kommer mange på retreat, for stille dager og for å lytte til John Michael Talbots undervisning.

I går var jeg i direkte kontakt med John Michael Talbot og han har takket ja til å komme til Norge. Når og hvor vet vi ikke ennå, men jeg tar i disse dager de første kontaktene med eventuelle medarrangører. Skulle din menighet være interessert i et slikt besøk av John Michael Talbot, så hører jeg gjerne fra deg.

I kommuniteten i Eureka Springs bor det både familer, enslige og sølibatære. Jeg kommert tilbake med mer når tiden er inne for det.

2 kommentarer:

Aleksander sa...

Veldig spennende, Bjørn Olav!

Anonym sa...

Har akkurat kjøpt meg en CD med John Michael Talbot, tidligere har jeg lånt den samme CD-en når vi har spilt på Alpha-kurset. Blir spennende å se om dette en realitet.
Tove O