onsdag, desember 02, 2009

En adventkalender

Ikke siden jeg var barn har jeg hatt en adventkalender. Men i går fikk jeg en. Den er laget av et medlem av Toten Frikirke, og fylt med bibelord og sjokoladebiter av et annet medlem. Det var en gledelig og svært hyggelig overraskelse. Jeg fikk den som takk fordi jeg har hatt en av undervisningsøktene ved menighetens lørdagsbibelskole. De to andre som har undervist har fått hver sin også.

Jeg setter pris på disse "ventedagene" som varsler Herrens komme! Jeg ønsker at de skal være nettopp det: dager fulle av forventning, av ro, hvile, ettertanke, dager proppende fulle av løfter!

Inkarnasjonen. Hvilket vidunderlig vakkert navn.

Gud ble menneske og fikk et ansikt i Jesus Kristus.

"Men da tidens fylde kom, utsendte Gud sin Sønn, født av en kvinne, født under loven, for å kjøpe fri dem som var under loven, for at vi skulle få del i barnekåret." (Gal 4,6)

Kan det bli bedre?

Nei.

Når tiden var inne. Gud har sitt perspektiv, også med hensyn til tiden.

1 kommentar:

Signe Maria sa...

Så godt å lese dette, Bjørn Olav.