fredag, desember 18, 2009

- Homofile ikke utsatt for mer vold enn andre


Så er det slått hull på et av homoaktivistenes mest brukte argumenter: Homofile gutter er ikke mer utsatt for vold enn hetrofile.

For to år siden konkluderte en norsk rapport at med at hele fire av 10 homofile gutter utsettes for grov vold. Nå hevder forskere at rapporten fra 2007 ikke stemmer.

Senest denne uka skrev en som kommenterer på denne bloggen at "som homofil mottar jeg stadig drapstrussler." Det er ille, og slik skal det ikke være. Men da jeg kan fortelle at jeg ofte mottar trussler og sjikane fra mennesker som tilhører eller sympatiserer med de homofile, får jeg ingen reaksjon tilbake. Det er liksom helt greit det, at bibletroende mobbes, sjikaneres og truses for sine standpunkter. Det er de homofile som lider, basta! Kanskje svaret er at det finnes mennesker på begge sider som gjør ting som ikke bør være akseptabelt? Når vi ser hvordan presten som av samvittighetsgrunner ikke ville døpe et barn som hadde lebiske foreldre, så er det merkelig at ikke homobevegelsen går i seg selv og tar avstand fra slik. Men kanskje det ikke passer helt: For da vil det bildet som er skapt at det bare er homofile som utsettes som trakassering, sjikane og vold bli ødelagt. Myten må opprettholdes. Det handler om masse penger og det handler om status.

Spørsmålene som ble stilt i undersøkelsen i 2007 var for unyanserte. Dermed ble svarene feil. Flott at forskere kan være så redelige at de kan innrømme feil.

For mere om dette, se:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=580962

http://www.vl.no/samfunn/article4766817.ece

34 kommentarer:

Anonym sa...

Dette får nok ingen konsekvenser for pengestøtten fra de rødgrønne. De øser ut penger i øst og vest, og homobevegelsen har sine folk plassert i svært sentrale posisjoner.

Anonym sa...

Det du sier er ikke stuerent, Hansen. Du er ikke politisk korrekt. Der ligger mye av problemet. Det eneste riktige er å si at homofile i Norge har det veldig vanskelig. Derfor må de få plass i alle sammenhenger. Derfor må de få masse penger til å drive sin propaganda. Slike som deg, de burde forbys de.

PC sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

De bestiller ved bare en ny undersøkelse da, som sier det de vil at den skal si!

Anonym sa...

Oi for en fryd!

det ville vært bedre om de homofile "fick en kvarnsten hängd om halsen och sänktes i havets djup.”

Homofili er avskyelig. Ikke rart at de blir slått ned på gata. Ja og de som støtter homofili også. Og de som gir penger til organisasjonen. Slå de ned eller senk dem på havets dyp. Det er bedre.

Det er stuerent å si.

Bjørn Olav sa...

Snakk om å misforstå. Denne bloggens eier støtter ingen slik oppførsel. Å øve vold mot andre er forkastelig.

Men jeg undres på om du synes det er greit at bibeltroende trues, trakasseres og sjikaneres av homofile og deres støttespillere?

Anonym sa...

Hansen, du har gitt meg så mange ørefiker og slag i trynet at du aner ikke. Vold er ikke bare fysisk. Du klarer ikke å skjule din fryd over at en homofil undersøkelse kanskje viser seg å være feil. Du glemmer at det er mennesker bak tallene - enten det bare er èn eller flere tusen.

Veien er kort mellom meningene flere på bloggen her har om homofile og de som faktisk slår ned folk på gaten fordi de er homofile. Dere er faktisk ganske enig om at homofiles liv er avskyelige. Dere slår kanskje ikke fysisk, men ordene bruker dere. Stygge ord.

Du snakker så mye om forfølgelse du Hansen, og at du selv er forfulgt. Det er et hån mot de som faktisk er forfulgt. Enten de er forfulgt pga legning eller tro. Du aner antagelig ikke hvor godt du har det. Jeg vet heller ikke hvordan det er å risikere sitt liv fordi man elsker en av samme kjønn. Jeg kan bare tenke meg det.

Bibelen du leser bokstavelig har mange oppfordringer til vold. Når du snakker til andre om at man ikke må plukke bare det som passer så må du heller ikke gjøre det selv.

Vet du hvor vondt det gjør for et menneske å lese at man burde kanskje bli senket i havet med en kversten rundt halsen?? Ville du selv synes det var ok?

Jeg tror ikke det for du tåler veldig lite av kritikk om deg selv. Alt blir slettet.

-vold og mobbing er et alvorlig problem for ALLE som rammes av det. Du nevner ikke dette med et ord! Du bare gleder deg over at homobevegelsen har tatt feil. Snakk med de mange etterlatte av homofile som har valgt å ta sitt eget liv. For dem var det nok at EN tok sitt liv.

Bjørn Olav sa...

Jeg har aldri noensinne gitt noen noen ørefik! Jeg har aldri noensinne slått noe menneske. Bare så det er klart. Alle former for vold synes jeg er motbydelig.

Jeg forstår at det sitter veldig langt inne for deg å ta avstand fra de trussler jeg er blitt utsatt for. Det er ikke så mange månedene siden jeg ble truet på livet. På grunn av mine meninger. Slike som meg - som bibeltroende - skal ikke ha anledning til å si noe. Da gjøres vi øyeblikkelig - av enkelte - av deg ansvarlig for at mennesker tar sitt liv. Som om ikke årsakene til selvmord er ganske sammensatt.

Nå vet jeg ikke hvor mange ganger du skal male opp igjen Jesu ord om de som forfører noen av "disse mine minste", men det er tydelig at du ikke klarer å få med deg hva de ordene egentlig betyr. Så vidt jeg husker har jeg også veldig mange ganger forsøkt å forklare for deg forskjellen på den nye og den gamle pakt.

Det er også feil av deg å påstå følgende: "vold og mobbing er et alvorlig problem for ALLE som rammes av det. Du nevner ikke dette med et ord!" Det er motsatt av det du sier.

Men:

Jeg hører ikke at du med et eneste ord tar avstand av de trussler og den sjikane jeg utsettes for - av de som sympatiserer med deg.

Anonym sa...

Hva er det du pleier å si til meg Hansen?? Jo -

ALT handler ikke om deg...

Bjørn Olav sa...

Nei, det handler også om en prest som av samvittighetsgrunner ikke ville døpe barnet til et lesbisk par. Han fikk unngjelde han.

Bjørn Olav sa...

Men det er vel slik det skal være, Kjellemann? Ta de bibeltroende. Det er ok å true dem på livet, ikke sant? Sjikanere dem, og latterliggjøre dem.

Anonym sa...

Når man bruker ord om de som "forleder" - at det ville være best om man hengte en kvernsten rundt halsen på dem og senket dem på havets dyp - så er det kanskje greit at noen reagerer??

ikke hvem som helst som kan si det og slippe unna med det i dag.

Feks om jeg skrev det til deg så ville jeg være ganske sikker på at du ville slettet meldingen og kalt det for sjikane og personangrep.

Vet du hvorfor det er kriger i verden Hansen? Det er fordi vi ikke kan godta hverandre. Fordi man sitter på hver sin gren og hevder at man har RETT. Jeg forstår de som sier at religion er roten til alt ondt.

Anonym sa...

Presten som nektet dåp burde tenke seg om og ikke døpe andre "syndere" heller. Eller er homofili større synd enn andre synder?? Hvordan var det igjen???
Hvis presten skal slutte å døpe syndere i dag så får han jammen lite å gjøre.

Anonym sa...

Jeg ser at det er helt ok å oute meg som anonym. Dumt det ikke er likt for alle her inne. Skulle gjerne visst hvem de andre anonyme her inne er som har så mange meninger om meg både på mail til meg og her inne. Kjenner du dem Hansen?

Bjørn Olav sa...

Oute deg? Hvorfor i all verdens land og riker skal du kokettere slik, Kjellemann med dette. Du er da så tydelig på dine standpunkter, at du trenger da ikke å opptre anonymt. Dessuten blir det bare latterlig, fordi måten du skriver på sier med all tydelighet hvem du er likevel.

Men slik pleier du jo å drive på.

Hvem sa disse ordene om å forlede eller føre noen til fall? Var det ikke Jesus? Har ikke du som prest i Unitarforbundet Ham som ideal? Er det slik at du bare plukker ut de tingene du synes er best ved Jesus, og så lar du Hans radikale ord ligge. For de, de stammer jo ikke fra Jesu munn, ikke sant? Det er vel noe som er lagt til senere det da? Disse ordene, og ordene om at mannen skulle forlate sin mor og sin far, og bli hos sin hustru? De passer jo heller ikke inn.

Men godtar du meg? Enda en gang: Synes du det er i orden at jeg blir truet på livet pga fordi jeg er bibeltroende? Eller er det bare slik at det er du og dine likesinnede som mottar trussler? Jeg synes ikke det er greit eller i orden at noen truer deg, eller noen homofile. Det tar jeg fullstendig avstand fra, og har sagt det MANGE ganger. Så hva sier du?

Som du vet deler jeg ikke Den norske kirkes syn på dåp. Poenget er likevel at denne presten bør ha rett til å slippe å utføre en handling, som strider mot hans overbevisning. Når du ser hva han er blitt utsatt for privat og offentlig - av media, av homofile talsmenn etc, så mener jeg det er forkastelig. Og det sier hvor intollerante mange av dere er. Du også!

Anonym sa...

Det ble nok for vanskelig å besvare ditt konkrete spørsmål.Da ville man måtte innrømme at homoforkjemperne er intollerante,og bekjemper homomotstanderne med sjikane og trussler.Når man så gjør vil man ikke lenger være alene om å være "offer".

Bjørn Olav sa...

Det er interessant å merke seg det biskop Ingeborg Midttønne uttaler til Dagen/Magazinet i dag, lørdag 19 desember på bagrunn av den nå så berømte dåpsnekten:

"Og at det at det blir så mye støy som det nå har blitt, det vitner om en manglende toleranse fra en gruppe som hevder at andre ikke er tolerante. Det er alltid utfordrende når flertallet blir mindretall og mindretallet blir flertall. Og det er det som har skjedd i samfunnet i homofilisaken i løpet av veldig kort tid."

En av Ap's stortingsrepresentanter, Else May Botten, har gått så langt som å kalle dåpsnekten for "et overgrep". Og stortingsrepresentant Håkon Haugli krever at presten må gå av! Nå slipper han det, han er pensjonist.

Men dette sier ikke så rent lite om den politiske korrektheten, og at det ikke er mye toleranse for andres syn å spore blant homotilhengerne. Vil vi ikke, så SKAL vi værsågod gjøre som homotilhengerne sier. Hvis ikke er vi visst intollerante!

Anonym sa...

Til den anonyme:

Jeg har besvart dette spørsmålet mange mange ganger. Jeg er fullstendig imot vold, trusler og mobbing. Det vet de aller fleste som leser min blogg og også de som smugleser den.

Jeg synes bibelsitatet er en trussel. Gale folk kan godt bruke et slikt bibelsitat mot homofile. Det er på en måte legitimert her på denne bloggen. Jesus har sagt det og det gjelder den dag i dag.

Bibelsitatet er å lese som en trussel. Skal jeg ta trusler jeg mottar fra fundamentalister alvorlig eller skal jeg bare skyve det bort og late som ingenting. Tolerere. Dere sier at man skal ta bibelsitater alvorlig og lese det ordrett. Hva gjør Hansen selv? Han som formidler slik på bloggen sin. Hvis noen brukte ordene på han - hva ville skjedd da? Ville han tolerert det? Ganske visst ikke.

Dere snakker om toleranse. Hva tolererer dere egentlig av homofile?

Dere sier homofili ikke er en verre synd en andre synder? Hvorfor nekter ikke presten da å døpe barn til foreldre som ikke er gifte? De som lyver? De som dreper?

Dette vil jeg gjerne ha svar på.

Bjørn Olav sa...

Kjellemann:

Sett deg ned i godstolen, og les det Jesus sier en gang til. Når du har gjort det, kan du lese følgende:

1. Dette handler altså om den dom som en gang vil ramme de som forfører "en av disse mine minste".

2. Det er ingen oppfordring om å begå selvmord, eller forvolde noen skade.

3. Det er ingen her på denne bloggen som har truet deg.

Du må gjerne bruke dette ordet fra Matteus mot meg. Men da må du samtidig forklare hvorfor du mener det er relevant. I motsetning til deg holder jeg Guds ord for evig, sant, autoritativt, mens du velger ut det du liker - til en hver tid. Hvem som da forfører hvem får bli opp til leserne å bedømme. Du sier det motsatte av hva Guds ord sier.

Hvilke ord av Jesus mener du er ekte Jesusord? Hvilke er falske? Hvilke mener du vi skal forholde oss til, og hvem skal vi forkaste? Det er jo veldig mye av det som skjedde med Jesus som du forkaster. Ikke er Han Guds Sønn, ikke stod Han opp fra graven, og ikke for Han opp til himmelen - i følge det du tror. Ikke er Han den eneste Frelseren heller. Det blir ikke så mye igjen av evangelienes Jesus. Hvem forfører hvem?

Jeg tolererer at du har de meningene du har, Kjellemann. Jeg ville aldri hindre deg i å uttale dem eller stå for dem. Det har du rett til. Men slike rettigheter har ikke jeg. Da blir beskyldt for å forvolde en annens død! Da er jeg intollerant.

Hva dåpen angår, tror jeg du nesten må spørre presten selv. Jeg døper ikke barn, jeg døper kun de som har tatt imot Jesus som sin Frelser og Herre, og på denne deres bekjennelse døper jeg dem. Jeg ville aldri ha døpt noen som lever som samboere eller er i homofile forhold.Da måtte de omvende seg og leve i henhold til den bekjennelsen de avlegger. Heller ingen som avviser at Jesus er den eneste veien til Gud, eller noe annet som strider mot en kristen bekjennelse.

Jeg har tatt og tar avstand fra de som truer eller utøver vold mot homofile.

Så spørs det om Kjellemann offentlig vil ta avstand fra homofilisympatisører som truer og sjikanerer meg?

Anonym sa...

Dette var et vers som en anonym på din blogg knyttet opp mot mennesker som han mener villeder yngre fordi de lærer om homofili.

vedkommende viser til verset;
”Men den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom vore det bäst om han fick en kvarnsten hängd om halsen och sänktes i havets djup.”

Jeg som blant annet er lærer og som åpent står frem som homofil for mine elever; gjelder disse ordene for meg? Skal jeg lese de slik de står eller skal jeg tolke - eller skal jeg ikke bry meg om bibelens ord??
Vedkommende mener at DET HADDE VÆRT BEST OM JEG FIKK EN KVERNSTEIN RUNDT HALSEN OG SENKT PÅ HAVETS DYP.
Jesus har sagt dette sier bibelen og da sier du at jeg skal tro på det.
Du sier at å sitere dette er ikke det samme som å hate. Hva heter det da når du Svil drukne noen???
Jeg beskyldes for bare å plukke ut det som passer fra bibelen. Enda en gang: Står det som står der og har dere brukt det i denne bloggen i sammenheng med å forlede barn om homofili eller bruker dere det bare fordi det passer??

Det er slik jeg leser det en oppfordring om at det var BEST OM SLIKE BLE DRUKNET. Jesus sier det.

Altså kan det hende at noen vil true meg med dette, fordi jeg er en av de dere mener forleder. Det betyr igjen at dere er villige til å begå overgrep og faktisk drukne noen. Det er faktisk det som står og slik er det gjengitt.

Selv om jeg hatet deg inderlig ville jeg aldri gå til det skritt å ønske deg død Hansen. Du hevder riktignok at jeg har gjort narr av sykdommen din men det er ikke sant.

Jeg i min tro mener at Jesus var et menneske slik som deg og meg. Og han var Guds sønn slik som deg og meg. Og han snakket ut ifra den tid og kultur han levde under. Bibelens ord om homofili sier at det er avskyelig og at vi må dø. Du sier det er avskyelig men du mener altså at vi ikke må dø. Du svarer ikke på mitt spørsmål om hva du egentlig tolererer fra homofile?

Du har mange, mange ganger hindret meg i det jeg skriver på bloggen her. Og du har sagt det er sjikane og personangrep og slettet det. Kopier av det du har slettet er gitt ut på min blogg så ANDRE kan avgjøre om det faktisk er sjikane og personangrep. Du har endatil utestengt meg fra bloggen til tider.
Nå sier du: "Jeg ville aldri hindre deg i å uttale dem eller stå for dem" ????

Du skriver da så absolutt det du mener om homofili. Du skriver ganske ofte om det. Du skriver om det så ofte at jeg spør om homofili er en verre synd enn andre synder. Er det det?

Og til slutt. Hvor mange ganger må jeg si at jeg tar avstand fra trusler og vold og mobbing???

Bjørn Olav sa...

Og så dukker hakket i plata opp igjen! Hvor mange ganger må du terpe på de samme tingene, Kjellemann?

Så får jeg gjenta jeg også da: Jeg opplevde at du gjorde narr av min sykdomssituasjon. Uansett hva du måtte mene, så opplevde jeg det slik. Men dette har jeg lagt fra meg - for lenge siden. Kan ikke du også det, snart?

Nå tror jeg neppe den svenske kommentatoren siktet til deg personlig, Kjellemann. Det fremgår ikke av noe av det som ellers står på denne tråden. Jeg vet ikke hvor godt kjent du er i Sverige, men du hadde vel ikke kommentert ennå heller du, Kjellemann, før svensken skrev sin kommentar.

Jeg vet ikke hvor lang tid du tok på å lese verset? Men det er riktig at det handler om mennesker som forfører "disse mine minste". Det vil være å forføre andre å hevde at Bibelen aksepterer noe den ikke akspeterer, og la dem tro at det forholder seg slik. Men ordene handler altså ikke om det du påstår at de gjør.

Ja, Guds ord sier av homosekuelle handlinger er avskyelige. Og at den som gjør slikt vil måtte bære konsekvensene av det. Men - for å gjenta ENDA en gang. Vi lever i Den nye pakt - ikke den gamle. Dommen er noe som venter - det er fremtid.

Jeg skrev at jeg tolererer at du har dine meninger. Til dags dato har jeg ikke skrevet en eneste linje på bloggen din. Der får du ture frem uten at jeg gjør noe som helst for å motsi deg.

Anonym sa...

Du har enda ikke svart på hva du tolererer fra homofile. Dere er jo så tolerante og alle andre utolerante så det må jo være lett å svare på.

Bjørn Olav sa...

Jeg har jo svart på det, Kjellemann. Jeg har sagt at jeg tolererer at du gir uttrykk for dine meninger, og at du har de standpunktene du har. Det jeg savner fra deg og de som støtter deg, er at jeg kan få gi uttrykk for mine meninger og standpunkt.

Bjørn Olav sa...

Poenget er jo at dere vil gå det det skrittet å innføre yrkesforbud for de som mener noe annet enn dere. En prest som ikke vil døpe et barn av samvittighetsgrunner, kan kreves avsatt! Det sier litt om toleransen deres.

Anonym sa...

Det mener da aldeles ikke at homofile skal få leve ut sin legning. Du godtar dem bare når de blir som deg. Da først døper du dem også. Og du bruker enhver anledning til å få svertet homofile og de som ser på oss som likeverdige mennesker.
Vi havner i helvete. Blir vi som deg kommer vi til himmelen. Ja for du skriver jo sjelden om dine egne synder Hansen

Det er toleransen din.
Har jeg rett eller har jeg feil?

Anonym sa...

"Poenget er jo at dere vil gå det det skrittet å innføre yrkesforbud for de som mener noe annet enn dere"

Poenget er at dere ikke klarer å se at homofile, heterofile, svarte, hvite, jøder, kristne - ALLE er bare mennesker som gjør gode ting og dårlige ting. Men at alle som regel prøver å gjøre sitt beste.
I denne verden bør det være plass for alle. Og alle har ulike ståsteder og forutsetninger. Du vet ikke om de DU døper er syndfrie. Men med en gang du hører de er homofile så nekter du. Hva med de andre som synder men som er kloke nok til ikke å fortelle deg om det? Deg selv inkludert.

Bjørn Olav sa...

Du tar feil.

Hva du er, og hvordan du vil leve livet ditt, er ikke noe jeg har noe med. Du bærer selv ansvar for det.

Men det betyr ikke at jeg MÅ godta og akseptere homoseksuelle handlinger.

Jeg forholder meg til at det finnes mennesker som lever som homoseksuelle. Dem om det.

Din tolleranse skrekker seg ikke så langt, Kjellemann. Du kan ikke godta at jeg har et annet syn enn deg, og du godtar heller ikke at jeg sier noe som strider imot din overbevisning. Da blir jeg beskyldt for å forvolde noens død. Intet mindre.

Nei, ingen må bli som meg, det er ingen garanti for å komme til himmelen! :D Skal man dit, må man omvende seg, bekjenne sine synder, ta opp sitt kors og følge Jesus. Han er den eneste veien til Faderen. Ikke noe annet navn frelser.

Det er plass til alle, Kjellemann, men det er ingen menneskerett å være en del av Kristi forsamling på jord. Når det kommer til Jesus gir vi opp våre rettigheter, og gjør Ham til Herre i våre liv.

Ingen av de jeg har døpt eller kommer til å døpe er syndfrie. Men det er forskjell å være klar over sin synd, angre den og bekjenne den - og leve i bevisst synd. Bor man sammen før man er blitt frelst, må man flytte fra hverandre og så gifte seg. Da skal jeg døpe dem. Samboerskap er ikke forenelig med en som har gjort Jesus til Herre i ens liv. Slik også med homofile. En homofil som vil leve for Jesus, og vende seg bort fra sin synd, han døper jeg. På samme måte som en som har ernært seg ved tyveri, vender om fra sin synd og vil leve etter Guds ord. Det betyr ikke at vi ikke kan gjøre synd etter at vi er døpt, men ingen som tar sin dåp på alvor, kan leve i bevisst synd.

Anonym sa...

Hvis du ikke har noe med hvordan homofile lever - hvorfor skriver du artikkel etter artikkel om det da? De andre "syndene" bryr du deg vel heller lite om. Leser man kristne aviser er det det samme der. Hver dag er det homostoff.

Min toleranse strekker seg meget langt og det er nettopp dette du hater og som du angriper Hansen. Fordi man skal følge bibelen til punkt og prikke. En bok som ble skrevet tusener av år siden og hvor man sikkert brukte senking i havet som en måte å straffe folk på.

Tro akkurat hva du vil. Men når du angriper homofile så angriper du også meg. Jeg kjenner meg ikke igjen i dine beskrivelser av homofile. Nok finnes det både gode og dårlige av dem som det finnes av alle. Også kristne. 300 kristne ledere har brukt sin tro til overgrep - også seksuelle. Skriv gjerne om det også. Men skriv ikke at ALLE kristne ledere er slik at de bruker tro for å overgripe.

Jeg er et menneske av denne verden jeg. Det er nok du også. Det viktigste nå må være at vi godtar hverandre og jobber for fred og likeverd.

Fundamentalisme har ALDRI ført til noe godt. Det er det som skaper kriger og som dreper. Fordi det er mennesker som hevder de sitter med fasiter. Bare slik man lever er fasit.

Nå er det jul. God Jul

Bjørn Olav sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bjørn Olav sa...

Jeg skriver om homofili av flere årsaker. En av årsakene er fordi vi som kristne skal presses til å akseptere deres syn. Du snakker så varmt om tolleranse, Kjellemann, men jeg opplever ikke den fra deg. Hadde du vært så tollerant, som du gjerne vil fremstille deg som, så hadde du ikke skrevet slike kommentarer som du gjør. Da hadde du ikke hatet meg som du gir så sterkt uttrykk for at du gjør. Hat og tolleranse går vel ikke så veldig godt sammen, gjør det vel.

Hadde du hatt en slik tolleranse så hadde du akseptert at det også fantes bibeltroende som meg - som mener noe annet enn deg. Da hadde du akseptert at jeg skriver om homofili slik jeg ser det med utgangspunkt i Guds ord.

Selve dine handlinger tilsier at du ikke er tollerant, men at du ønsker deg en stat hvor det ikke er plass for slike som meg. Arbeiderpartiets Haugli vil sørge for å få avsatt prester som ikke vil følge den politiske korrektheten. Kan vi snakke om fundamentalisme fra dette hold også? Finnes det også en homofundamentalisme?

Jeg har skrevet om mange forskjellige slags synder, Kjellemann. For tiden har jeg en serie gående om adskillelse fra verden. Jeg har også skrevet ganske nylig om Mammon. Jeg har skrevet om samboerskap.

God jul til deg også.

Anonym sa...

Presten nektet ikke å døpe, Han snakket med biskopen, det var biskopen som ba han overlate gudstjenesten til prosten. http://www.dagenmagazinet.no/Default.aspx?ModuleId=64477&articleView=true&tabId=256

Mvh.: Birgir

Anonym sa...

Foreslår at du leser "Bedre død enn homofil?".
Boken er en selvskreven biografi om en ung homofil som gikk ut fra dette konservative kristne miljøet du selv er en del av og hvilken pris han måtte betale. Han opplevde mobbiing og sjikane fra de kristne.
Den forsvarer dessuten hvordan han kan leve som homofil ved å tilbakevise de samme trøttende bibelversene kristne trekker fram uten å ha kunnskap om hva som faktisk står skrevet.

Bjørn Olav sa...

Da anbefaler jeg heller å se det som faktisk står i Bibelen, fremfor fantasifulle bortforklaringer for å forsvare sin egen synd.

Anonym sa...

Det sier ikke så rent lite om bibelsynet når CAH kaller bibelsteder for "trøttende". Da er respekten for Guds ord borte, og gudsfrykten med. Men for denne personen eksisterer det jo ikke noe synd lenger. Slik kan man bli bedratt, og bedra andre.