onsdag, januar 13, 2010

Tema for tiende dag i fasten for Norge januar 2010


Vi vil anerkjenne og underordne oss ditt ord som den høyeste autoritet.

I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Joh. 1.1.
Hellige dem i sannheten, ditt ord er sannhet. Joh. 17. 17

Jeg takker deg, Herre, av hele mitt hjerte, jeg lovsynger deg for guders øyne. Jeg kaster meg ned for ditt hellige tempel og priser deg for din miskunn og trofasthet. Du har gjort ditt navn og ditt ord større enn alle ting. Sal 138.1‐2.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jesus du som var Ordet hos Gud som kom til jorden tilgi bildet av bibelen som symbolet på Ordet som var hos Gud.
Du er om alle ord og mennesker var døde en evig levende Guds sønn i evigheten Amen
Bibelen forteller om deg så den er viktig for troen men er ikke det store Ordet som skaper.
I Kriistus

Bjørn Olav sa...

Men du kan ikke skille Guds skrevne ord fra det levende Guds ord, eller omvendt! Det er umulig, og det er unaturlig. Jeg tror ikke vi trenger å be Gud om tilgivelse fordi vi tror at Bibelen er Guds ord. Glem ikke at Jesus sier: "Skriften kan ikke gjøres ugyldig." (Joh 10,35b)