fredag, januar 15, 2010

Tema for tolvte dag i fasten for Norge januar 2010


La Ordet igjen forme nasjonen vår

Likesom regnet og snøen faller ned fra himmelen og ikke vender tilbake dit før det har vannet jorden, gjort den fruktbar og latt det spire og gro på den, gitt såkorn til den som skal så, og brød til den som skal spise, slik er det også med mitt ord, det som går ut av min munn. Det vender ikke tomt tilbake til meg, men utfører det jeg vil, og fullfører det jeg sender det til. Jes. 55. 10‐11.

Mitt ord, er ikke det som en ild, lik en slegge som knuser fjell? sier Herren. Jer 23.29.
For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. Heb. 4. 12.

Ingen kommentarer: