onsdag, mars 24, 2010

Et kraftig vekkerop om den kommende forfølgelsen av kristne



Dette er et budskap alle norske kristne burde lytte svært nøye til. Evangelist Paul Washer taler her om den kommende forfølgelsen av kristne. Han bekrefter det jeg lenge har sagt: Forfølgelsen kommer! Den har allerede begynt i Europa. Legg nøye merke til hva Paul Washer sier: De som forfølger oss kommer ikke til å anklage oss fordi vi følger Jesus. De vil anklage oss fordi vi ikke forstår hva det vil si å følge Jesus! De kommer til å anklage oss fordi det er vi som har misforstått. Vi forstår ikke at Gud bare er kjærlighet og tolerant. Vi vil anklages for å være fundamentalister og intolerante. Vekk med oss!

Som Paul Washer sier: De kommer til å være etter våre barn og barnebarn. Vi kommer til å bli forfulgt fra sted til sted.

Jeg vil tilføye: Ikke ulikt det som skjedde med de første kristne, og de som opp gjennom kirkens historie valgte å ikke kompromisse, men valgte å gå lidelsens vei sammen med Jesus. Anabaptistene er et godt eksempel på dette. Men også andre grupper. De hadde ikke sitt liv kjært like til døden, de var ikke borgere av denne verden, men pilegrimer som så frem til det Riket som kommer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jeg syntes dette virker litt ubibelsk og merkelig.

Er det ikke slik at kristne forfølges fordi de representerer Gud?
Dem som ikke gjør det vil jo ikke satan bruke tid på.

jeg er nok litt mer optimistisk enn Paul Washer. Jeg tror vi står foran en vekkelse. Jeg tror med et satdig større mørke, vil også Guds herlighet forløses sterker og sterkere.

Ja det vil være vranglære og falske vekkelser, men jeg tror også som Ulf Ekmann. Dennis Greenidge og mange andre profilerte kristne ledere at vi vil få en innhøstningstid i Norge og Europa før herren kommer tilbake.

Paul Washer har mye bra, men av og til syntes jeg han blir litt for reformert.

MT

Bjørn Olav sa...

Poenget,MT, er jo at Washer sier at de som forfølger bibeltro kristne gjør det fordi de tror at de bibeltro kristne har misforstått hvem Jesus er! Selvsagt blir de forfulgt fordi de representerer Gud, og det sier da også Washer på videoen. Men han sier altså at de som forfølger tror at det er de som representerer sann kristen tro. Slik har det da også vært opp gjennom kirkens historie. Dette samsvarer da også veldig godt med Jesu ord i Matt 10,17.

Jeg tror også Gud vil sende vekkelse, og når det blir mørkt kommer også Guds herlighet til å lyse sterkere. Men Bibelen sier også klart og tydelig at ALLE som lever "gudfryktig i Kristus Jesus skal bli forfulgt" (2.Tim 3,12)

Bibeltro kristne kommer til å bli forfulgt i tiden fremover. Mange av dem kommer til å ende som martyrer. Også i Europa.

Anonym sa...

Jeg misforstod posten. Vi er selvsagt enige i at sanne kristne vil oppleve forfølgelse i økende grad.
MT