søndag, mars 14, 2010

Et brev og Åndens gaver


Det finnes fremdeles mennesker som sender gode, gammeldagse brev i posten! Heldigvis! Her om dagen dumpet det et brev ned i postkassa. Ikke var det noen regning heller, men en som hadde skrevet et dikt og noen personlige linjer til meg. Det har hendt før også. Jeg setter veldig stor pris på dette, og også denne gangen var det ord rett inn i min livssituasjon. Som om vedkommende hadde "lest" meg.

Jeg kjenner på dyp takknemlighet, både til henne som skrev, men også til Den Hellige Ånd, som minnet henne og som gav henne sine gaver. Ikke bare den lyriske evnen, men også gav henne del i "visdoms tale og kunnskapstale ved Ånden" (se 1.Kor 12,8). Gjennom denne gaven kunne vedkommende skrive som hun gjorde ord rett inn i mitt liv.

Tenk om vi alle ville våge å bruke litt mer de gaver som Herren har betrodd oss. Legge litt av beskjedenheten bak oss, og være litt djerve på Herrens vegne. Sende et brev med en oppmuntring til noen som trenger det i dag. En blomst. Bake en kake. Banke på en dør.

Takk til Eva som gjorde det! Hun velsignet meg, og fikk meg til å feste blikket på Jesus.

Ingen kommentarer: