onsdag, april 14, 2010

Jeg er heftig begeistret for Prosjekt Hanna

Jeg har ved ulike anledninger skrevet begeistret om radiomisjon. Etter å ha fått informasjonsbladet til Norea Mediemisjon i posten i går er jeg ikke blitt mindre begeistret. Jeg leser om Prosjekt Hanna, og kjenner takknemlighetens tårer renne nedover kinnet. Nå må jeg dele dette med bloggens lesere i håp om at flere enn meg blir "heftig begeisret"!

Prosjekt Hanna er et radioprogram spesielt tilrettelagt for kvinner, som blir sendt hver uke på 45 språk! Programmet tar opp aktuelle problemstillinger for kvinner i ulike nasjoner og kulturer, og samtidig er det et program for forbønn og bibelundervisning.

I siste utgaven av informasjonsbladet for Norea Mediemisjon kan vi lese om den effekten dette har på kvinner i Øst-Afrika. Det er sterke vitnesbyrd om forvandlede liv. Og om den tilhørighet og det fellesskap programmene skaper for kvinner i svært vanskelige livssituasjoner. Dessuten får vi innblikk i livene til bønnegrupper som har oppstått i kjølvannet av sendingene på radio. Enkelte steder strømmer kvinner til for å være med i bønnegruppene. Her finner de aksept og forståelse blant andre kvinner. Blant annet fortelles det om kvinner med HIV og AIDS som ellers er frosset ut av samfunnet. I bønnegruppene finner de fellesskap, her får de også undervisning i Guds ord.

Prosjekt Hanna retter seg spesielt mot kvinner som lever med utfordringer og lidelse i hverdagen. Her gis det også praktiske råd til god hjelp i deres hverdag.

Etter å ha lest om disse svært så effektive radioprogrammene ønsker jeg selv å støtte dem, og jeg vil be bloggens lesere om å skaffe seg siste nr av informasjonsbladet for Norea Mediemisjon og lese de sterke beretningene selv!

Du finner nettestedet her: http://www.norea.no

Informasjonsbladet kan også bestilles ved å skrive til:

Norea Mediemisjon
Sericeboks 410
4601 Kristiansand

Det gis ut fem ganger i året og er gratis.

Ingen kommentarer: