fredag, mai 28, 2010

Ny bok om Jesusbønnen blir forhåpentligvis ferdig til juli

Jeg er nå i ferd med å avslutte skrivingen av min fjerde bok for Frihet forlag. I den forbindelse henvender jeg meg til bloggens lesere om forbønn. Det er mye som skal klaffe i forbindelse med ferdigstillelsen av manus før trykking, og det er mitt håp at vi skal lykkes med å få utgitt boken til midten av juli måned. Kan du være med å be om at han som skal brekke sidene, rekker å gjøre dette innen fristen, og be for meg at jeg skal klare å holde min frist. Be for helsen min, at jeg ved Guds nåde skal klare å skrive det som skal skrives før punktum settes.

Denne fjerde boken handler om Jesusbønnen. Jeg får stadig forespørsel om relevant materiale på norsk om denne eldgamle bønnetradisjonen. Bokens innhold er en frukt av mange års studier, arbeid og bønn. Den kommer til å være et viktig arbeidsredskap i forbindelse med bønnearbeidet som vil pågå fra Kristi himmelfartskapellet som innvies første søndagen i juni, av Peter Halldorf. Håpet er etter hvert å få den oversatt til engelsk, og så til russisk. Jeg har en russisk oversetter som veldig gjerne vil oversette den for meg, men da må vi få den oversatt til engelsk først. Kanskje du kan være med å be for dette også?

3 kommentarer:

leins sa...

Hei Bjørn Olav! Takk for all oppmuntring. Gud skal velsigne deg og din famlie med sin nåde og fred.

Denne boken skal jeg skaffe meg, når den foreligger. Noe å se fram til.

Jeg skal også være med å be for dette bokprosjektet.

Jeg har Salme 116, som min styrke i min sykdom.

Ha en god dag i Guds omsorg og nærvær. - " For en dag i dine forgårder er bedre enn ellers tusen" Salme 84,11.

Anonym sa...

Guds Fred. Jeg ber.

"Rop til meg, og jeg vil svare deg, jeg vil forkynne deg store og ufattelige ting, ting som du ikke kjenner." Jer 33,3

Alt godt i Jesu navn.
Eva

Anonym sa...

Kjære Far la Bjørn Olavs bok bli en velsignelse for ditt folk.
Jeg kjenner din lengsel etter å dele ditt rike med jordens lidende hjerter.
Lidelsene ser du Far, for dem ikke ser ditt hjerte i sin smerte og fryk som holder dem borte Far.
Må boken til Bjørn Olav Far lede dine barn til å våge å kjenne på smerte arrene i hjerte som er skapt av sinne og smerte over sine liv.
Far du ser disse smertene inne i hjertene som byller av smerte over å ikke kjenne seg elsket på jorden.
Det hellige hjerte du har skapt i dem lider i denne smerten over å holde på dem gammle følelses sår som tærer kropp og sjel.
La dem kjenne gleden og samfundet med deg Far slik at dem kan fylle sitt hjerte med lovsang når din evige kilde flommer i deres hjerte.
Far kom inn i mitt hjerte å la meg føle meg ett med deg i all min smerte på jorden.
Jeg omvender meg fra å se mot det vode og smertefulle til å se mot deg å kjenne glden over smerten som brakte meg tilbake til deg Far.
Jeg lovsynger å takker deg Far for at jeg på jorden har fått oppleve smerte,ensomhet,spott,misforstått og fremmed men nå hos deg Far ser jeg at lidelsen har åpnet mitt hjerte til all nød på jorden.
Takk Far for at jeg fikk gå på jorden som er så vakker i din skapelse og at du åpnet mine øyner så jeg kunne se inn i hjertene ydmykt for der gjemmer allle mennesker sin smerte følelse for verden som du ser Far.
Derfof elsker du alle Far for du ser hva som er inne i dem av smerte som andre dømmer dem for. Derfof dømmer jeg heller ikke dem som bærer tungt i sitt hjerte med åket som trykker dem ned.
Nei med din kjærlighet har man ingen lidelse for den renser hele mitt hjerte så det brenner av din kjærlighet.
Takk for alt som hjertres bønn har renset på min vei Far du var alltid med meg også i det vonde som nå er seier.

Venn